ervaring met anatome helena


S

seahorse

Guest
iemand ervaring met anatome helena voor de intoomhouding van de slakkenpopulatie:S
grtjes seahorse
 
Jazeker,gewoon een paar helena's in de bak doen en gaat verder vanzelf.
Als de prooislakken op zijn eten ze gewoon plantenresten maar het liefst vissenvoer.

Is wel zo dat als de omstandigheden ideaal voor ze zijn ze ook best kunnen uitgroeien tot een flinke populatie.
 
Sinds de Helena's in mijn bak zitten, geen (andere) slakken meer gezien.
In begin groeit de populatie best hard. Als ze geen slakken meer hebben, gaan ze over op ander voer.
Ze blijven wel in stand, maar kleinere populatie.
 
Hier hetzelfde.

10stuks in gezet tegen de slakken. binnen de kortste keren waren die slakken weg en waren hun nog over.

zaten eerst in een onverwarmde bak waar ze niet in wouden voortplanten.
tegenwoordig in een verwarmde bak waar ze in een rustig tempo vermeerderen.
 
dankjewel voor de reacties dus eigenlijk gewoon inzetten en wachten?
 
Zover ik weet eet een Helena ongeveer 1 slak per dag. Dus of het nut heeft hangt er ook vanaf hoeveel andere slakken er in de bak zitten en hoe snel die zich voortplanten.
 
het zijn alleen maar kleine slakken eten ze die ook? het zijn er voor zover ik ze tellen er zo'n 10 slakken.
grtjes seahorse
 
Ja die zullen ook best kleine slakken eten als je dat bedoeld. Kun je die 10 niet uitvangen? Maar zelf zou ik die niet weghalen want slakjes zijn best nuttig hoor.
 
echt? eten ze dan niet alle planten op want als ze de planten niet opeten dan laat ik ze lekker zitten!
P.S ik denk dat het posthoorn slakken zijn
super bedankt jessicapilan grtjes seahorse
 
Nee hoor ze eten geen gezonde planten op. Ik heb ook genoeg posthoorn en poelslakjes gehad en daar hoef je niet bang voor te zijn. Nu heb ik nog enkele daarvan maar erg veel puntslakjes die de bodem weer los houden.
 
kan het dan geen kwaad dat ik ze gewoon laat zitten? want als ik ze zou kunnen laten zitten zou dat mooi meegenomen zijn allee ze eten rotte planten dode vissen en restjes voer
 
Nee hoor, laat ze maar lekker gaan. Posthoornslakjes vind ik persoonlijk ook nog wel mooi en je hebt ze ook in het blauw/grijs bijvoorbeeld.
 
Nee hoor ze eten geen gezonde planten op. Ik heb ook genoeg posthoorn en poelslakjes gehad en daar hoef je niet bang voor te zijn. Nu heb ik nog enkele daarvan maar erg veel puntslakjes die de bodem weer los houden.
Ik had in mijn Malawibak 100-en (misschien zelfs 1000-en) puntslakken. Niet veel planten natuurlijk, maar ze aten alleen wat alg op en bleven van de planten af. Alleen 's avonds kwamen ze tevoorschijn en vertroebelende dan mijn uitzicht op de vissen :br:.

Maar zijn erg goed in het los houden van de bodem. Ik wou dat ik er nu weer een paar in had zitten....

Ik had ook A. helena in de bak gestopt, maar dat zette geen zoden aan de dijk. Waren wel mooie slakjes...
 
dus eigenlijk gewoon geen anatome helena ? maar gewoon de slakken laten zitten en gewoon verder doen?
 
dankjewel ga ik ook doen overleven ze wel bij colisa chuna en paracheidoron simulans?
grtjes seahorse
 
Ja hoor ik heb ze ook bij de Honinggourami s nog zitten. Vissen laten in de regel slakken wel met rust op een enkele uitzondering na.
 
Denk er ook aan dat slakken best nuttig kunnen zijn, ze eten alle restjes weg die anders gingen rotten. Slakken zijn de opruimers van je aquarium.

Wil je er vanaf kun je elke morgen, als ze nog op de ruiten zitten, met een visnetje heel wat exemplaren eruit vangen. Netje langs de voorruit halen op de plekken waar ze zitten en ze vallen er zo in. Op den duur wordt je hier heel handig in
 

Terug
Bovenaan