ervaring masterline AIO golden


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Ik wil eigenlijk een keer andere plantenvoeding proberen ( gebruik nu easy life).
Iemand ervaring met Masterline AIO golden?
 
Ik wil eigenlijk een keer andere plantenvoeding proberen ( gebruik nu easy life).
Iemand ervaring met Masterline AIO golden?
Met AIO golden heb ik geen ervaring. Ik gebruikte altijd de, zelf aan te lengen met water, poeders van aquariumbemesting.nl. Aanzienlijk goedkoper en erg goed van kwaliteit. Dit gezegd hebbende zou ik nog dit willen toevoegen. Realiseer je dat planten een gewenningstijd nodig hebben bij wijzigingen in de bemesting? Zeker tot zo'n 14 dagen. Beetje afhankelijk van de groeisnelheid van je planten. Blijft de vraag: Beviel je Easy-life bemesting niet?
 
het is niet dat het me niet beviel, maar het gemak met 1 flesje lijkt me ook wel wat.
het zelf maken van de bemesting lijkt me nog wel ingewikkelt eigenlijkšŸ™ˆ en dan moet nitraat en fosfaat ook nog altijd apart toegevoegt worden?
 
Als je het zelf gaat maken dan heb je poeders nodig maar het maken is een fluitje van een cent hoor en je kan goed sturen met de stockoplossing.
Ik gebruik kaliumnitraat, kaliumfosfaat en Micromix voor de sporen.
 
Ik heb geen ervaring met het product wat je noemt, maar wel met aio. Wij gebruiken die van planted box.

Ons bevalt het erg goed.

We gebruiken het samen met easy life profito. In het ene zit geen nitraat en fosfaat, in het andere wel.

We geven het bijna altijd samen. Als we wat hoog op nitraat en fosfaat zitten geven we alleen profito. Maar we meten maar zelden. Deze combinatie werkt bij ons erg goed en dd planten doen het goed, geen zichtbare alg.

Onze voornaamste reden voor aio is de prijs (in groot ingekocht is het niet of nauwelijks duurder dan poeders) en vooral ook gemak.

Wij geven de weekportie over 3 dagen verdeeld.
 

Terug
Bovenaan