Ervaring Jbl Proflora direct atomizer


Wat ik nou niet snap.

Koop gewoon een Eheim 2213 en vul dat ding met keramiek. En zet hier een atomizer voor. Of stop je co2 in je aanzuig.
Dan heb je een hele mooie reactor.

Of zet het ding gewoon voor je hoofd filter.


Laat ik het nu precies zo hebben als je beschrijft;). Werkt veel beter en ik zie eigenlijk geen of amper belletjes uit de spraybar komen. Af en toe een "co2 boertje" maar dat gebeurt niet heel veel gelukkig.
 
Volgens mij is dat dan weer slecht voor de pomp toch? Heb sinds vandaag ook een reactor van Winfred, tot nu toe gaat het goed :p Even afwachten hoe het verder gaat uitpakken allemaal.

Je kunt twee opties doen. Je plaatst er een 2213 bij puur voor de CO2. Dus eigenlijk een actieve reactor.
Dus los van je filter.

Of je doet het net als John en ondergetekende. Gewoon een atomizer voor je filter. Nergens last van.
 
Nog niet inderdaad maar anders weet ik diegene die me dit heeft aangeraden wel te vinden:D:D;)

Die is al een tijd niet meer actief.

Of zoals een zeker iemand zei. Van de aardbodem verdwenen.
 
Die is al een tijd niet meer actief.

Of zoals een zeker iemand zei. Van de aardbodem verdwenen.


Hmmmmm, volgens mij was er dan nog een lid die zei dat dit geen problemen zou geven:D:D
 
zo veel gemist weer zie ik :) Weet iemand een paar goeie slang klemmen. Of gebruikt iedereen die van de waterslang in de tuin. Ik vind dat die niet zo fijn afdichten omdat bij de bout een kleine opening ontstaat. Zo knijp je de slang hier als het waren een beetje open. Dus moet je die al met alle geweld aandraaien.
 
Sorry voor het oprakelen van dit topic, maar ik heb ook de pro flora op de inlaat geplaatst na aanleiding van dit topic, enige vraag die ik heb is of ik de proflora moet omdraaien of is die zo goed? Ik heb nu nog veel last van belletjes in de bak.

IMG_20180824_152557.jpg
 
Zo heb ik de mijne ook gemonteerd. Ik heb ook nog last van bellen in m'n bak
 
Ik heb de pro flora vandaag aangeschaft. Ik was die "bruistsblet in glas" helemaal zat. Zeker ook omdat ie ongunstig hangt en de aanvoerslang baardalg heeft. Met deze atomizer hoop ik op een veel betere verdeling door de bak.

Dus jullie zeggen op de instroom naar het filter plaatsen en dan uiteraard op zijn kop met de stroomrichting mee? John en Dirk nog tevreden?
 
Die foto van Mvl01 is als ik de instructie volg precies verkeerd om. Ik neem aan dat de diffusor bij mvl01 op de uitstroom van zijn filter zit? Ik ken dat filter niet maar als ik dit zo monteer op de instroom van mijn eheim dan doe ik het verkeerd vrees ik.
 
Ik heb het nu als op de afbeelding. Mij is geadviseerd om het apparaatje eerst 24 uur in te draaien. Ik laat hem nog iets langer indraaien. Kan het kwaad dat de CO2 toevoer koppeling naar boven gedraaid is of moet ik dat omdraaien?

Ik dacht het even snel te doen. Toch weer ruim 2,5 emmer mijn bak uit gepompt en tevens over de vloer. Gelukkig had ik ook emmers klaar staan. Natte bedoening dus. Ik vergat even dat een afgekoppelde spraybar gewoon nog aanzuiging heeft .
 

Bijlagen

  • IMG_0525.JPG
    IMG_0525.JPG
    87.1 KB · Weergaven: 84

Terug
Bovenaan