Epipremnum aureum


S

SacredD

Guest
zijn er mensen die revering hebben met dit plantje als extra water zuivering?

Heb nu zelf een plantje gekocht en wat stekken afgeknipt en in een van de aqua gedaan, als ie het goed doet gaat de plant in alle bakken
 
Ja daar heb ik ervaring mee. Groeit als een tierelier in het aquarium. Ik had op het aquarium een plantje in potgrond staan en die bladeren bleven beduidend kleiner.
Wel moet je verwachten dat bij te weinig licht de bladeren niet bont blijven maar egaal 'donker' groen worden.

Of het echt mijn nitraat verlaagde durf ik niet te zeggen want ik deed toen waterwissels van 50%

Ik had de stengels overigens niet rechtstreeks in het aquarium hangen maar gebruikte een easy breeding box van Superfish. https://www.aquaplantsonline.nl/accessoires/superfish-470/superfish-easy-breeding-box-xl-kweekbak

Die hang je aan de buitenkant van het aquarium, met een luchthevel pomp je er water in en via een overloopje loopt het weer terug de bak in. Ik had zelf de luchtpomp vervangen door een opvoerpompje van 200 liter per uur en dat kon ik maximaal zetten zonder dat de breeding box overstroomde. Met een luchthevel heb je continue geblub, met het opvoerpompje ben je daarvan af.
 
Nou ja ook al verlaagd het nitraat niet aanzienlijk word het er wel mooier op met wat extra regenwoud op de bakken ;)
 
Nou ja ook al verlaagd het nitraat niet aanzienlijk word het er wel mooier op met wat extra regenwoud op de bakken ;)
Ja ik vond het ook prachtig. Helaas gaat het met mijn huidige bak niet meer, de achterwand is te dik en ik kan het bakje niet meer ophangen aan de achterkant. De zijkant is geen optie omdat dan de kleppen te ver open moeten staan. Kleppen er af halen is ook geen optie ivm labyrintvissen.
 

Terug
Bovenaan