Epiplatys chevalieri / epiplatys spilargyreius


J

JoeriD

Guest
Hoi hoi.

Ik heb gisteren bij de lfs de epiplatys chevalieri aangeschaft. 6st. Nu had ik gehoopt op 3m 3v alleen niets is minder waar. Het is 1m met 4 vrouwen. De 6e zit vaak aan de andere kant van de bak of ergens in t midden. Toen ging ik wens goed kijken. En wat blijkt ik heb zwaar t gevoel dat deze ene een andere soort is. Heeft iemand een idee?

epiplatys spilargyreius ( vrouw)
Deze heeft zwarte verticale strepen op heel.zn lichaam incl zwarte puntjes op de staart

20160329_210509.jpg


Epiplatys chevalieri

Man :



Vrouw

20160329_210603.jpg



Iemand een idee?
 
Vandaag bij de lfs geweest.
Was een lastige opgave. Het is dus idd de epiplatys spylargyreius. Alleen is dit een mannetje en geen vrouwtje zoals ik eerder zei. Het nadeel wad alleen de 2 die ze apart gehouden hadden voor mij was dus 1 vrouw van de chevalieri en bij nadere inspectie bleek de 2e dus een mannetje te zijn van de spylargyreius. Heb nu beide mannen( spylargyreius) en de chevalieri meegenomen. Mocht ze alle 3 meenemen voor niks. Nu maar kijken hoe ze zich gedragen als er 2 soorten op 1 laag zitten. Voordeel is nu wel dat de verhouding m v beter is. Nl 3m en 5v . Iets anders als ik gehoopt had maar we zullen zien hoe ze zich gedragen onder elkaar.
 

Terug
Bovenaan