elke vis genoeg voedsel


V

vroucolacas

Guest
In mijn aquarium zitten verschillende vissen en een kreeft. Nu heb ik 1 Molley die alles op eet, wat op te eten is. Soms heb ik het idee dat de andere vissen de kans niet krijgen om ook wat te eten. Ook de voedselring voor de kreeft wordt direct door de Molley verorberd. Komt dit door te weinig eten, of moet de Molley even flink eten door de stress van t verhuizen? En wat zal ik er aan doen? Meer eten geven of meerdere voedselringen tegelijk in de bak?
 
Ik denk dat voeren op verschillende plekken wel kan helpen, de Molly kan nooit op alle plekken tegelijk eten.
 
Ja precies zoals Ludger het zegt...

Ik voer ook op verschillende plekken,zoniet dat worden de actiefste vissen te dik want eten alles op voordat de andere vissen erbij kunnen,,,

Het is een beetje uitvogelen hoe je dit precies moet doen,maar als je gewoon een beetje experienteert dan kom je er gaandeweg wel achter wat de beste manier is.



Mtt.
 
Ludger zei:
Ik denk dat voeren op verschillende plekken wel kan helpen, de Molly kan nooit op alle plekken tegelijk eten.

Ik sluit me heir volledig bij aan!
Hier dezelfde ervaring: sommige vissen zijn er meteen bij, maar kunnen inderdaad niet overal tegelijk zijn....

Voer je veel in een keer, of meerdere keren per dag?
Ook dat kan uitmaken, namelijk.....

Edit: wat ik bijvoorbeeld doe, is eerst het vlok- of diepvriesvoer, zodat de vissen 'bezig' zijn, en daarna pas de algentabletten voor de bodemvissen.....
 
Ik voer de vissen 1 keer per dag, de kreeft 1 keer per 2 dagen (althans, dat was t plan, omdat me dat verteld is). Maar gister vlokken en kreeftenringetje er tegelijk in gedaan. Dan kan de kreeft ook wat eten. Maar omdat hij niet die ring in 1 keer opeet en de vissen hm erna wel voor hem opeten, heb ik toch t idee dat ik beter ook elke dag zo'n ring kan geven. Anders heeft hij misschien niet genoeg. Maar goed, elke dag betekend ook meteen meer voor de vissen, aangezien die ook ervan meeeten. Lastige keus...
 
Die moet je geven,als het licht uit gaat.

De vissen slapen,en hij kan eten.
 

Terug
Bovenaan