Eleocharis mini word rap bruin


B

Bobbysh

Guest
De titel zegt het al. Gaat heel snel. Aquarium draait nu +/- een week. Voeg plantenpracht toe en sinds gisteren vloeibare koolstof.

Is dit misschien ook zo een die weer groen terugkomt en opstartprobleempjes heeft zoals de monte carlo en is geduld te oplossing of is dit het eind van deze stukjes?

Het is ook echt maar aan 1 kant, de anderen blijven mooi groen. Zie foto, is gisteren gemaakt. Vanmorgen was nog een stukje links erbij bruin geworden

20181108_164042.jpg


En de anderen die het wel goed doen tot nu toe.

20181108_164049.jpg
 
Daar vlak onder die steen wel, de rest krijgt nog redelijk wat mee. Hiervoor stonden ze een tijdje in een bakje met water, heatertje en klein filtertje om te bewaren en daar deden ze het eigenlijk prima, met veel minder verlichting.
 
Hmmm, ik heb zelf geen ervaring met deze plant want die deed het hier ook nooit super en daarom laat ik het even over aan de kenners die deze plant wel goed kennen.
 
Bij mij slaat die juist zeer goed aan, gebruik je co2? en wellicht is dit een plant die niet van vloeibare koolstof houdt al denk ik niet dat dat het probleem is aangezien je dat gisteren pas ben gaan gebruiken
 
Co2 icm carbo is eigenlijk niet zinvol en zover ik me herinner wordt er hier geen co2 gebruikt.
 
Klopt ik gebruik geen co2. Gekke is ook dat de rest het wel 'goed' doet.

20181109_142855.jpg
 
Is het de "mini pusilla" variant van Eliocharis parvula?
Ik dacht dat die het vrij goed doet, ook zonder co2.
Iets makkelijker dan andere Eliocharis soortjes alvast.

Edit: ik controleerde snel mezelf (via de zoekfunctie) en lees hier toevallig hetzelfde.
Post 3 van @Cornelius
https://www.aquaforum.nl/threads/matje.156286/#post-1856126
-Self-control-modus-off-
:)

Heb je de plantjes geplant zoals je ze hebt ontvangen of heb je ze wat geknipt (wortels ingekort of het gras zelf gesnoeid?)?