Electric blue acara


M

MisterSB

Guest
Hallo,

zoals de titel al zegt ben ik een "electric blue acara" bij de lokale aquaria zaak tegengekomen, ik vindt dit echt een super visje en wil hier graag mijn leegstaande Juwel Rio 300 weer mee opstarten.

Nu is mijn vraag, hoeveel kan ik er houden? Een koppeltje?

En wat zijn mooie tankgenoten?

Ik hoor graag van jullie
 


Ik kom dit filmpje tegen en ben erg benieuwd wat het witte visje is tussen 1:53 tot 2:00, wat een mooie vinnen
 
Ik gok dat dat een Neolamprologus brichardi is, maar van een afstand moeilijk te zeggen. Vind ik niet zo'n goede combi met de acara eerlijk gezegd.

Voor jouw aquarium: 1 koppel is prima, ze worden behoorlijk groot. Qua visbestand voor de rest is het zoals met de meeste bodembewonende cichliden uit die regio: geen/weinig andere bodembewoners. Een leuk schooltje in het midden kan erbij. Is heel veel keus, maar let op dat je een wat groter gebouwde vis kiest, anders wordt het voer.
 
Pfoeh die lijst is aardig lang. Heb je zelf een voorkeur? Kleur of gedrag? In principe zou iets wat groter is dan maatje neon tetra moeten kunnen. Denk aan bijvoorbeeld rode fantoomzalmen of keizertetra's.
 
Kleuren mogen er wel een beetje uitspringen en qua gedrag vind ik wat drukker wel mooi.

Misschien een mooie gourami?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan