Eitjes van Cory Habrosus


P

poelenco

Guest
Zondagmiddag waren onze cory's lekker aan het dansen, paren en afzetten. 4 eitjes heb ik in het kweekbakje gezet; waar de rest afgezet is, weet ik niet. Maar nr 1 is nu bezig uit te komen!
Spannend hoor!

Ik ben blij met de vele info die ik hier al gelezen heb in de topics van MarlieS en Joost, nu afwachten of er wat overleeft om terug in de bak gezet te kunnen worden!
 
Nr 1 had het niet gehaald, maar nrs 2, 3 en 4 zijn vannacht uitgekomen en zwemmen monter heen en weer in het kweekbakje!!
 
Dank jullie! ga nu kijken, moet nog ergens een pipet hebben, durf het bakje niet te bewegen om de vieze vloer schoon te houden...
 
ondertussen zijn 2 visjes al getransformeerd van balletje met staartje naar visje en de 3de is bezig. Ondertussen is het luchtpompje aangesloten op het kweekbakje, en sindsdien zie je ze ook al eens naar boven schieten en weer naar beneden.
Zo leuk om te zien... maar wel met loep!
 
Haha, klein zijn ze , he!
Leuk joh, nu hopen dat je ze groot krijgt!
Valt niet mee hoor, maar wel heel leuk als het lukt!
 
ik zou niet weten hoe dat werkt met Artemia, maar voor nu heb ik liquifry gekocht. het is niet zo vloeibaar als het lijkt, het is een druppel die op de bodem uit elkaar zakt. na een tijdje haal ik dat dan weer weg met pipet en geef nieuwe druppel.
Ben benieuwd of het lukt

Bedankt voor de reacties!
 
jammer... vanochtend was 1 babytje overleden... gelukkig zijn de anderen nu zo groot dat ik het bakje durf te bewegen om water te verschonen (zitten gleuven aan de zijkant)
En het luchtpompje geeft natuurlijk ook waterbeweging, maar dat zal wel niet genoeg zijn om het bakje constant te verversen.
Ik wil de babys wel graag in grotere bak zatten, maar dan moeten ze vast nog wat gegroeid zijn. Maar ze kunnen straks beter eerst in de 60cm dan in de 110cm, toch?
 
Yep. Je moet eerst zorgen dat ze makkelijk aan voer kunnen komen. Hoe groter de bak, des te lastiger dat wordt.
 
het is jammer, maar vanochtend was nr 2 overleden en de ander zwom echt monter rond, ook wat meer aan het grondelen zoals de cory's doen; maar mijn man vond het luchtpompje zo'n lawaai maken, dat hij hem eraf gehaald had, om even open te maken. Ondertussen ligt het pompje hier nog steeds en nu, een paar uurtjes later heeft ook de laatste cory het opgegeven... Waar het hem aan gelegen heeft?? Geen idee; of hij het overleefd had als het pompje er wel aan gebleven was; weet ik natuurlijk niet.

Hopelijk een volgende keer meer geluk!
 
Zo'n luchtpompje maakt aanzienlijk minder herrie als je hem op een aantal laagjes bubbeltjesplastic zet.
 

Terug
Bovenaan