eitjes maanvissen


S

Snieky

Guest
hoi! ik heb een juwel aquarium van 1 meter van 150 liter
mijn maanvissen hebben eitjes gelegd en ik wil ze graag uit laten komen. ze zijn doorzichtig van kleur. kan iemand mij helpen? ( er zitten ook nog andere soorten bij ) hoe kan ik de eitjes afschermen tegen de andere vissen?
graag hulp!
 
de maanvissen beschermen de eitjes toch?
 
ze beschermden de eitjes wel maar
ik ging slapen en nu word ik wakker en de eitjes zijn weg??
 
ik las ( ik weet niet of het waar is)
dat als het dus pikdonker is dat de maanvissen zelf niet goed kunnen verdedigen omdat het dan te donker is. zien ze niks. of niet veel.
maarja weet dus nie of het waar is.

mijn vermoeden is dat ze zijn opgegeten, maar duurt nie lang en je hebt nieuwe
 
volgende keer als ik eitjes heb zal ik s nachts een keer het licht aanlaten en dan kijken wat er dan gebeurd maar in ieder geval onwijs bedankt voor je reactie
 
Dat zou ik niet doen :D want dat kost te veel energie....
Je moet een kwellingen bakje kopen in de dierenwinkel en die zet je in je bak,je knipt het blad war de eitjes op zitten weg en het blad zet je in het bakje. Je moet er wel op letten dat de eitjes niet boven water mag komen. Anders komen ze zuurstof te kort.

-Laurensz
 
Ik bedoel met kwellingen kweekbakje :D
 
Laurensz, om te beginnen kan je beter correcte informatie geven in plaats van de info die jij geeft.
 
Maanvissen in zo'n kweekbakje, ja hoor...

Laat de ouders lekker hun gang gaan. Ze moeten nog oefenen. Het zal vanzelf beter gaan.
 
Als er bij mij eitjes zijn dan laat ik 's nachts mijn ledlampjes op de laagste stand branden zodat er nog iets licht is(vergelijkbaar met licht van de maan).
Als er teveel licht is dan zal de biologische klok van de vissen en planten in de war geraken.

als je echt de jonge manen wil opvoeden moet je toch wel wat geduld hebben en er van uit gaan dat de eerste 10 nestjes niets worden.

Zelf laat ik de eitjes war ze zijn en de ouders verdedigen ze nu heel goed (ja zelfs in het grote aquarium met de bijvissen).
Ik moet er wel bijzeggen dat natuurlijk niet het volledige nest zal opgroeien maar toch elke keer een 20 -50 visjes die gaan rondzwemmen.
Die vang ik er dan uit en gaan in de opgroeibakken die hier altijd klaar staan.
 
Hoi ik heb een kweekbakje gekocht.
Maar het probleem was,de eitjes zaten op de pomp die vast zit in het aquarium... ik kon er dus niets mee.
De maanvissen zitten de hele tijd bij een plant maar eitjes zie ik niet....
 
Beter had je een kweekBAK gekocht als je er echt mee wilt kweken. Dus een grote bak of bakken.
 
Als je de plaats niet hebt om de jongen op te voeden zoals het hoort, laat de jongen dan lekker bij de ouders: de ouders leren broedzorg, jij hebt de kans om te genieten hoe ze elke keer bij leren en na verloop van tijd blijven er heus wel jongen over.

Kweken om te kweken vind ik irritant (dit is geen persoonlike aanval) maar mensen lees u eerst goed in vraag info bij kwekers, zorg voor voldoende bakken. zorg dat er afnemers zijn zodat je niet naar de lokale dierenwinkel moet om maar van het broed af te geraken.

Zo dit moest me even van het hart.
 

Terug
Bovenaan