Eipakketjes Anatome Helena?


A

Anniedrew

Guest
Ik durf het bijna wel met zekerheid te zeggen, maar kunnen jullie bevestigen dat dit eipakketjes zijn van de Anatome Helena? Een slak zit compleet zen op de plant.

Schijnbaar vermaken ze zich prima gezien ze net 3 dagen in de bak zitten..

20181102_134536.jpg
 
Dan voor de input! Het lijkt er inderdaad erg op, alleen komt het niet overeen dat ze zeggen dat de Helena slechts 1 eipakket per keer legt. Intussen zonder zoeken al meer dan 15 stuks gevonden en de Helena zit nog steeds ongestoord op de Egeria densa.

Nog een paar weken afwachten op het resultaat!
 
Maar eens aankloppen bij de LFS tegen die tijd, hehe!
 
Inmiddels lijkt de Anatome Helena klaar te zijn met het afzetten van eipakketjes. In totaal heeft de slak zo'n dag of 3 op de Egeria Densa gezeten en heeft daar naar mijn beste tellen ongeveer 50 pakketjes afgezet. Iets heel anders dan wat er op internet wordt aangegeven; 1 pakketje per keer.

Nu kijken wat er werkelijk van terecht komt! Al zou 50 wel een hoop zijn voor mijn 20 liter nano :p
 
Dat zijn er inderdaad vrij veel en je leest ook andere berichten inderdaad maar goed je ziet het.
 
Ik heb ook al 4/5 pakketjes van 1 gehad, maar 50, nog nooit van gehoord :eek:
 
Ik heb ze niet geteld maar heb ook ervaren dat ze veel meer pakketjes afzetten idd.
Is meestal zo dat ze het ook niet allemaal overleven in je bak en een stuk langzamer groeien vergeleken met andere soorten.
 

Terug
Bovenaan