Eindelijk even voorstellen


Artemia

Well-known member
Lid geworden
27 februari 2020
Berichten
90
Dag iedereen,

hier ben ik dan, na 38 berichten gestuurd te hebben, eindelijk bij het forum "voorstellen" en ik gooi er meteen een vraagje tussen. U mag me gewoon Artemia noemen en ik heb sinds oktober 2019 een klein aquarium van 26 liter (het is bewoond sinds november). Ik heb niet altijd van een aquarium gedroomd, dat moet ik toegeven, maar ja, vanaf een bepaald moment zie je van die prachtige garnalen en van die fleurige guppy's en dan kan je niet anders :love: ! Sinds deze maand heb ik er ook een grotere van 58 liter. Zoals ik al heb verteld gaan de guppy's (helaas maar met vier ipv vijf...) naar het grotere zodat de garnaaltjes in het kleine aquarium kunnen verblijven. Dat van 58 liter staat er nu over twee dagen vier weken en de plantjes zitten er al van het begin in (behalve de nieuwste, die moet ik nog planten) en stenen, hout, filter,... ook. Algen zijn er ook geweest, maar dat gaat al wat beter: ze zijn er nog maar met veel minder, kunnen guppy's daartegen? En ja, dat zijn ze dan, de waterbewoners en hun huisjes ;) . Nu heb ik gelezen dat er een nitriet-piek zou komen in een opstartend aquarium en ik heb regelmatig de waterwaardes gemeten maar ik ben geen nitriet tegengekomen. Is dit normaal en wanneer mogen de visjes erin?

Alvast bedankt!
:DD:DD
 
Dankuwel!
 
Welkom!
En hopelijk vind je hier antwoorden op je vragen maar dat gaat vast goed komen.
 

Terug
Bovenaan