Eieren van Fundulopanchax Gardneri gevonden


Benkelmans

Member
Lid geworden
11 februari 2017
Berichten
24
Leeftijd
55
Ha, ik heb vorige week een kweek mop in mijn 50 liter gehangen. Hierin zitten tetras en een trio gardneri. Dit is geen ideale visamenstelling/ bak voor kweek dus ik verwachtte niet veel. Vandaag liep ik weer langs het aquarium en keek ik voor de lol even in die mop. Tot mijn verbazing vond ik daar toch een klein aantal eitjes (ik wist niet dat mijn visjes al kweekten en had verwacht dat als ze dat deden de eitjes binnen no time op waren gegeten). Nu zit ik dus met die eieren, wat raden jullie aan hiermee te doen? Ik heb nog nooit gardneris opgevoed vanaf ei dus voor mij is dit allemaal nieuw.
(Mijn bedoeling is trouwens om de eitjes op te laten groeien tot grote vissen als dat nog niet duidelijk was ;) )
Alvast bedankt
 
Dikke proficiat Benkelmans ik wens je veel succes en ik ga dit op de voet volgen.Hoop dat je genoeg foto's wil posten.:thumbs:

Edit: Hoe ziet een afzetmop of kweekmop er eigenlijk uit ?
 
@Altispinosa een donker blauw-groenige mop, hangt van de zijkant, zon 15 cm lange draden

@jessicapilon dankjewel voor de link.
Ben voor het gemak voor de waterincubatie gegaan

Ook ben ik net een otocinclus tegengekomen die een lift kreeg op de rug van mijn dwergklauwkikker :)

26EEFA96-0AEC-4963-B31C-BFCAA697D653.jpeg
 
@jessicapilon @Altispinosa update met vooral slecht en een beetje goed nieuws:
1e lading eieren: beschimmeld
2e lading: 3 overlevers, kan oogjes al zien zitten
3e lading: beschimmeld (grotendeels)
4e lading: helemaal beschimmeld

Na 2 weken wintersport de moppen weer gecheckt; maar een paar eieren. Was niet voorzichtig genoeg geweest en heb niet door gehad dat er al babyvisjes waren. Allemaal dood, of opgezogen door het filter of vast komen te zitten in de mop. Nieuwe tactiek: dames en man gescheiden houden in aquarium. Een vaas neerzetten als kweekbak( geen filter ivm baby vissen en geld)
Dan laat ik daar de man en een voor een de vrouwtjes in voor een week, verwijder ze weer en laat dan de baby visjes het zelf uitzoeken. Waarschijnlijk niet de effectiefste maar wel de makkelijkste manier
 
Heb een tijdje geleden in een grote vaas de kweekmoppen gehangen. Had al twee weken geleden verwacht de eerste jongen te zien zwemmen maar ik zag de hele tijd niets, dus was bijna van plan al het water weer te verversen, de ouders er opnieuw in te doen en te hopen op een betere uitkomst. Tot mijn grote geluk ben ik er gister achter gekomen dat er wel jongen in zitten. Tenminste.. ik heb er pas een gezien. Ik voer hem/haar met dagelijks een beetje bloemenwater en heb wat oude waterplanten erbij gedaan
@Altispinosa @jessicapilon bedankt voor alle goeie tips
 
Leuk dat er toch een jong is en ik gaf ze destijd Liquidfry1. Ik had de mop gewoon in de bak hangen en de eitjes al dan niet met mop pikte ik er af en toe uit.
 
Ik heb net de eerste waterverversing van de kom gedaan en heb minstens 3 jonkies geteld, 2 wat grotere en een kleine. De grote (zon 6mm) kunnen al fijngemalen vissenvoer eten. Alleen maar goed nieuws dus @jessicapilon
 

Terug
Bovenaan