ei methode en vuurgarnalen


D

dalton

Guest
een simpele vraag,

is de plantenvoeding (ei methode) slecht voor de garnalen, of kan het helemaal geen kwaad,

mvg

rob
 
Daar zijn verschillende meningen over. De oude EI gids had ze ook en dat ging prima. Ik denk eerder dat je problemen kan krijgen met de plantenvoeding, als je dat al zou krijgen door de metalen.
Zelf voeg ik niks toe bij de garnalen.
 
Ik heb een rio 125 die ik nu onderhoud met EI. Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik weer netjes en strikt voeding toevoeg volgens EI, er meer garnalen bovenin aan de drijfplanten hangen dan voorheen. Ze gaan er bij mij niet aan dood, maar het lijkt erop dat er in ieder geval een aantal zijn die het wel vernemen.
 
In mijn 80 Cm. met EI bemesting heb ik ook al zeker een jaar een groeiende populatie van vuurtjes.
Maar ik zou het niet met de veel gevoeligere CR's durven, ik heb er wel eens een groepje ingezet maar deze hebben het niet overleeft
 
Amarantha zei:
Ik heb een rio 125 die ik nu onderhoud met EI. Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik weer netjes en strikt voeding toevoeg volgens EI, er meer garnalen bovenin aan de drijfplanten hangen dan voorheen. Ze gaan er bij mij niet aan dood, maar het lijkt erop dat er in ieder geval een aantal zijn die het wel vernemen.

Misschien dat je een vrij hoge co2 hebt in je bak.

@Ton
Ik zou het ook niet snel aandurven met een hoge gradatie hoor.
 
Mijn vuurgarnalen doen het prima met voeding volgens de EI methode en easy carbo ging ook prima.
 
ok, ik ga beginnen met kleine dosis toevoegen,

mvg

rob
 

Terug
Bovenaan