EHEIM Proxyma 175 aka "Chocolate special" van Dirk Bazuin


Straks nog wat hout bestellen de inrichting mag nog wat voller.

Als alles meezit komen donderdag de Sphaerichthys vaillanti's.
Vier om vier.
 
Spannend Dirk. Btw, weet je inmiddels al uit je hoofd hoe je telkens de naam van dat visje moet spellen:S:D
 
John , het is geen joetube hoor . Hier mag je het gewoon typen :D
 
Dat is een gemene vraag John :D
 
Helaas is er niet aan nakweek tekomen maar hopelijk kan ik daar wel voor zorgen.
 
Maar eens wat later op de avond een foto gemaakt.
Er komt nog wat hout bij en misschien morgen de Sphaerichthys vaillanti's.

Zoals je links kunt zien groeit de Barclaya erg goed en dat zonder toegevoegde voeding.
De Javavarens doen het ook maar die gaan langzamer.


C0A7B607-5BA4-4208-B1DD-3498E3A4B9A3.jpeg
 
Mooi bakje Dirk, is de kleur in het echt ook zo roodachtig of meer naar bruin toe?
 
Prachtig Dirk en mooie kleur .
 
Dag Dirk, je gaat nakweek kopen neem ik aan?? Is immers een rode lijst vissoort.....zie hier:
http://www.iucnredlist.org/details/169553/0

Gun je absoluut een schitterend biotoop aqua en hopelijk heel veel nakomelingen van deze prachtige vissen!!
Staat op de rode lijst omdat zijn natuurlijke habitat wordt verwoest. Dan is wildvang heel acceptabel, en misschien wel beter!


Heel mooi Dirk! Ik ben heel benieuwd naar de vissen.
 
Mooie bak Dirk en ik zie dat de Sessiflora toch lang rekt maar dat was al wel verwacht dacht ik.
 
Staat op de rode lijst omdat zijn natuurlijke habitat wordt verwoest. Dan is wildvang heel acceptabel, en misschien wel beter!


Heel mooi Dirk! Ik ben heel benieuwd naar de vissen.
Dit wilde ik inderdaad ook reageren.
De natuurlijke habitat van alle Sphaerichthys soorten wordt op een enorm tempo om zeep geholpen.
De dieren gedijen nog prima in de gebeiden waar ze nog zitten, er is maar weinig bedreiging behalve dan de enorme behoefte aan palmolie van de mens (en waarom? Het is slecht voor je en er zijn zat alternatieven).
In Borneo worden de turfmoerassen steeds verder teruggedrongen, daarom vind ik het zelf ook geen probleem om wildvang dieren van daar hierheen te halen. Als het lukt om te kweken help je een beetje mee met het behoud van de soort.

Ziet er prachtig uit, Dirk! Ben erg benieuwd als de visjes erin zitten.
 
Een dagje eerder dan verwacht.
8 mooie Sphaerichthys vaillanti's

En beloofd is vier paren we gaan het zien.
 
Ben zeer benieuwd hoe ze hun nieuwe huis gaan vinden :)

en of het echt 4m/4v is... zou heel erg leuk zijn maar doorgaans gaat er altijd wel iets fout met de selectie bij de groothandel of in de winkel.
de tijd zal het leren :)
 
Mijn lfs die ik al heel lang ken heeft er zeer sterk op aangedrongen.
Dus ik heb goede hoop.
 
Het zijn leuke vissen Dirk en nu ze maar snel rustig overwennen.
 
En nog twee mooie stukken Manaznita hout.

En een idee van mijn vrouw inwateren in een vuilniszak.
 
Heel veel plezier met je mooie nieuwe visjes:) Mooie stukken hout ook! Wat zou je toch moeten zonder je TD;)
 
Heel veel plezier met je mooie nieuwe visjes:) Mooie stukken hout ook! Wat zou je toch moeten zonder je TD;)
Niks Thea. Ik was hopeloos verloren.
 
Ze zijn de bak aan het verkennen.
 
Oh geweldig! Het lange wachten eindelijk beloond! Helemaal super! Ik ben zo benieuwd hoe ze zich gaan gedragen! Volgens mij ben je niet meer weg te krijgen bij de bak nu he :D geniet ervan!
 
Ben wel jaloers op je.....!! Mijn "better half" vindt zo'n biotoop bak maar niks....Helaas, dus doe ik maar wat meer of minder in de richting.....Maar is wel erg mooi wat je voor elkaar bokst. Vraagje, zou de belichting niet mooier zijn met puntgewijs belichten via led? Is maar een vraagje, niet eens bedoeld als commentaar!
 
Ben wel jaloers op je.....!! Mijn "better half" vindt zo'n biotoop bak maar niks....Helaas, dus doe ik maar wat meer of minder in de richting.....Maar is wel erg mooi wat je voor elkaar bokst. Vraagje, zou de belichting niet mooier zijn met puntgewijs belichten via led? Is maar een vraagje, niet eens bedoeld als commentaar!
Bedankt


Hoe bedoel je dat inplaats van balken spots?
 
Leuk Dirk, succes met ze.
 
Mooie visjes zijn het hoor Dirk.
 
Ze doen het goed.
Ik had wat van die kleine witte wormpjes vaak op de ruit.
Dat heb je vaker bij opstartende bakken.
Die hebben ze al weggewerkt :)

De bak heeft natuurlijke lichtinval links en daar zwemmen ze nu rond.
 
Die hebben het vast goed naar de zin Dirk.
 

Terug
Bovenaan