Eheim Professionel 3 - 600 (2075)


Prijs is niet slecht, maar ben zelf ooit van de 2075 afgestapt omdat ik deze te veel herrie vond maken. Even testen kan een goede optie zijn en checken op lekkage uit de kop, kwam bij dit model nog al eens voor.......
 
Om 2 filters op de bak te plaatsen.

Ik zou een Eheim classic serie nemen. Zijn goedkoop. Alles is zelf te vervangen. Onderdelen zeer goed verkrijgbaar.
Filterwerking is veel beter.

Mijn 300 liter draaid nu op één Eheim 2217. Bak is nooit zo helder en fris geweest.

Hiervoor gloednieuwe Eheim ptof 3e 600T gehad. Na ruim 2 jaar ging de kop lekken.
Gevolg. Kop naar Eheim.
Dat een filter van 10 jaar oud kuren krijgt oke. Maar na ruim 2 jaar??

Ik ben hierin echt mijn vertrouwen verloren.
 
Die eheim pro zijn ook alle onderdelen los verkrijgbaar, een classic is niet beter dan een pro maar wel andersom (veel meer filtervermogen)

De prijs is een meevaller ik heb toentertijd voor een pro 120,- tweedehands betaald, nieuw zijn ze een ruime 300,-
 
Nu spreken jullie elkaar wel tegen he Marcel en Nicolien dus ben ik niet veel wijzer geworden helaas.
 
Die eheim pro zijn ook alle onderdelen los verkrijgbaar, een classic is niet beter dan een pro maar wel andersom (veel meer filtervermogen)

De prijs is een meevaller ik heb toentertijd voor een pro 120,- tweedehands betaald, nieuw zijn ze een ruime 300,-

Staar je niet blind op die mooie praat.

Ik spreek uit eigen ervaring. De filterwerking van een classic 600 is vele malen beter dan de pro 600.

De opbouw is hetzelfde. Maar bij de pro kan er water langs de bakjes stromen. Dit geeft wel veel doorstroom, maar geen filtratie.

En ik zou het ook niet geloven, waar het niet. Dat ik dit nu zelf heb geconstateerd.
 
Vroeger zelf altijd Classic potten gehad en door ervaringen van mensen om me heen met de modernere filters van Eheim zal ik gewoon bij de Classic blijven.
Heb ook wel een Experience draaien hier maar is niet zo heel ingewikkeld ding zeg maar.
 
Staar je niet blind op die mooie praat.

Ik spreek uit eigen ervaring. De filterwerking van een classic 600 is vele malen beter dan de pro 600.

De opbouw is hetzelfde. Maar bij de pro kan er water langs de bakjes stromen. Dit geeft wel veel doorstroom, maar geen filtratie.

En ik zou het ook niet geloven, waar het niet. Dat ik dit nu zelf heb geconstateerd.

Ik staar me niet blind op mooie praat, ik praat uit eigen ervaring, ik heb een pro draaien op een bak van 150cm lang
 

Terug
Bovenaan