eheim pickup 2008


S

sarasa

Guest
hallo allemaal,

ik heb vorige week een eheim pickup 2008 aangeschaft omdat ik overal hoorde dat eheim filters een beetje de rolls royce van de filters zijn, dus ik dacht ik vervang de oude herrie makende aqua-flow 200 ervoor. nou was mijn vraag of er andere mensen op het forum zijn die deze filter zelf uitbouwen doormiddel van ander sponzen en materiaal in plaats van het standaard sponsje.
ik deed in de aqua-flow altijd laag voor laag en materiaal omdat de werking van het pompje aanvoer van beneden had en dan naar boven perste en eruit blies dus alle lagen werden benut. nu met de werking van de eheim weet ik niet precies was te doen omdat de werking van dit pompje anders is hij zuigt aan van onder komt dan wordt het water door het sponsje geperst en gaat langs 2 gaatjes aan de zijkant naar boven en de eruit. dus ik hoopte dat er mensen met het zelfde pompje mij kunnen laten zien hoe hun het gebruiken zonder alleen de standaard spons.

groetjes
 
Bij mij zitten er 2 sponzen in. De topspons,die dicht is bovenop,en een losse,die over de pijp gaat.
Ik doe alleen de bovenste spons uitknijpen.
eheim pick up 2008 - YouTube


13 Nov 2012 ... Eheim pick up 2008 - filtr wewnętrzny do akwarium od 30 do 60 litr�w.
www.youtube.com/watch?v=03dgtGD3kxk -
 
ja wat voor sponzen gebruik je. of heb je de originele korter geknipt en een spons bovenop maar wel een beetje over dat plastic gedeelde heen waar de originele overheen gaat? of hoe moet ik dat voorstellen bij jou
 
Ik heb de 2006 ,die is hoger.
Daar passen 2 sponzen in, 2 x 5 cm. origineel.
Gewoon de fijne spons.
 
ooh oke is die spons van 2006 origineel dicht van boven? even een oftopic vraagje, ik las net dat je lekkages kan voorkomen met een extern filter als je bij de aanzuig slang +- 1,5cm onder water een klein gaatje boort 1,5mm ofzo dat als het filter gaat lekken het stopt als die lucht begint te zuigen als dat zo is ga ik serieus kijken voor een externe filter. of is dit totaal niet waar en anders enige suggesties voor een goede externe filter op een 54l bak?
 
Als een filter lekt,doet hij dat over allebei de slangen.

Als jij alles goed aan sluit,gebeurt er niets.
Ik heb er zelf 10 draaien.

Hoe groot is je bak?
 
een standaard 60x30x30 maar zou graag een externe hebben voor de ruimte en gewoon betere filtering. maar las dat als het waterpeil zakt onder het gatje dat je boort bij de aanvoerslang het lucht begint te zuigen en dus stopt met water pompen waardoor de bak niet helemaal leeg loopt. ik heb een dan liever een kapot filter dan paar 100 euro waterschade. maar het klopt wat je zegt dat het vaak bij je eigen ligt als je het niet goed aansluit of slecht onderhoud.

wat voor externe zou je aanrade? dacht zelf aan de tetratec ex 400 of de hydor 10 of een fluval 106
 
De Eheim Ecco 2232 is een goeie zoals bertus al zegt. Heb er zelf ook een.
 

Terug
Bovenaan