Eheim Incpiria 200 (Froggies)


Ik wil niet vervelend zijn maar je laatste totaal foto is alweer van 9 januari. Dus het is weer tijd voor een foto.

Niet omdat het moet maar omdat je van die gave foto's maakt. En ben erg benieuwd hie jou mooie bak er nu bijstaat :engel:
 
Dat wil ik ook wel eens zien
 
Dan moeten we met zn allen maar om een update schreeuwen denk ik:D:D
 
Weer eens een foto zoals de bak er nu uitziet.
oSeNPt4mlYeolWUeDoTU-ypryHS6VUx9.jpeg
 
Ik heb heel wat problemen gehad door het Hydra filter wat ik heb geinstalleerd wat er nu uit is.
Nog steeds veel last van alg maar heb het onder controle.
Heleboel berichtjes heb ik niet egzien, sorry kreeg ook geen melding.
Zal zeker weer cluse-ups maken. Heb geen nieuwe vissen zal van de bestaande zijn.
Ik ben helaas mijn stiphodons kwijt, gesneuveld en de oorzaak zoek ik in het Hydra filter.
Baal daar ontzettend van, dat er 1 dood gaat dat kan, wij hebben ook niet het eeuwige leven maar beide zijn gesneuveld door zo'n K:stom: filter.
 
Pff zo jaloers op je Stiphodons..

Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?

Sorry dat ik maanden niet reageer. Heb gewoon deze berichten niet gezien.
Ik ben ze keertje tegen het lijf aangelopen bij mijn lfs. Helaas nooit meer gezien.
 
Nu een foto die ik bij een lfs gemaakt heb. Mijn droom ooit een zeeaquarium

QPqXev5vWbFvjO9vzyzflaSXpKIoRiGE.jpeg
 
Nog 1 voor het slapen gaan.

ULfY7rYSATluBdM7C5QMOpwnrAwBE-H7.jpeg
 
ifIeKYwqzCKtuc8lQiHJbEo7xHf16VPW.jpeg
 
Foto heeft iets een te groene zweem, zal ik nog eens aanpassen. Nadeel als je snel bewerkt op ipad.
 
Hemigrammus erythrozonus

2Ck3eKuhCSjh7U6OhisEftVO2t_f93Uu.jpeg
 
Portretje

hwMgC6sIEuxBpx9rh-IHOGHk_rzdFZt_.jpeg
 
247NX4boEqMtPLQrZqDHWgkd-jJob7MK.jpeg
 
Nog eentje

YLWwtCt53Q198zYZZbZPdxfA_Yb8f1fX.jpeg
 
IMG_2869.jpg

Mijn bak weer in orde.
In een topic algen heb ik wat geschreven over draadalg versus voer.
Ik had plotseling veel heel veel last van draadalg kreeg dit niet onder controle. Alles was hetzelfde gebleven licht, ph co2 meststoffen enz, behalve mijn voer. Ik had nl korrel voer gekocht voor mijn voerautomaat en dat gebruikte ik al maanden en al maaden last van algen. Zoveel dat ik erover nadacht alles eruit te gooien en opnieuw te beginnen. Toen ben ik gaan strepen wat heb ik verandert en een opmerking van een collega van mij heb ik het voer eruit gegooit.
Gebruik nu 2 maanden weer mijn oude vlokken voer van tetra en mijn algen zijn geen probleem meer.
Iedereen roept dit kan niet, helaas bij mij werkt het wel zo.
Heb je veel last van draadalgen en je bent van voer verandert, kijk hier ook eens naar dit kan ook de veroorzaker zijn van je probleem.
Kan nu rustig 2 weken mijn bak en ruiten helder houden, in de vorige situatie zag je na 2 dagen de algen op de ruiten weer groeien nu niets.
 
Bak staat er mooi bij!
Heel bizar de connectie tussen draadalg en het voer maar gelukkig ben je er vanaf dan!
 
Bak staat er mooi bij!
Heel bizar de connectie tussen draadalg en het voer maar gelukkig ben je er vanaf dan!

Seabait, is ook bizar, je zoekt daar ook niet naar. Als je kijkt waar je het allemaal in zoekt en probeert, niets hielp, zelfs stoffen die algen te lijf gaan hielpen niet.
Je krijgt opmerkingen je voert te veel, dus minder voeren. Ik voerde nog maar om de dag en ik voerde elke dag klein beetje dus niet denken dat er weet niet hoeveel erin ging. Wat ik voerde was binnen no time op.
Ook verminderen hielp niet, bleef algen houden, tot ik ander voer gebruikte mijn bak na wekelijks ondehoudt nog keer algexit erin en toen bleef het weg.
Durf nu gerust heb het ook geprobeert 2 weken niets te doen nauwelijks groene aanslag op de ruiten.
Voormij is voer wel degelijk een veroorzaker van algen waar je niet gelijk aandenkt. Ik gebruik weer de bekende vlokken van tetra ipv hikari korrels.
 
P1130504.jpg


Denk post weer eens een foto.
Apistogramma borelli opal
 
P1130517.jpg
P1130530.jpg
P1130533.jpg
Paar foto's erbij
 
IMG_2942.JPG
Nu de blauwe opaal dan snap je waarom opal blue
 
Hele mooie foto's en vis natuurlijk!
 
MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Af en toe zóóó' jaloers op al die aquarioten die zo'n mooie foto's maken...! Zou ik ook graag kunnen, maar dan wel zonder peperdure camer;s en lenzen.
Is werkelijk super gedetailleerd en glashelder. Je kunt de schubjes tellen....! Geweldig!!:smitten::smitten::smitten:
 
Nog een leuke foto van assimilatie. Je ziet hoe de O2 het blad verlaat.

P1130525.jpg
 
MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Af en toe zóóó' jaloers op al die aquarioten die zo'n mooie foto's maken...! Zou ik ook graag kunnen, maar dan wel zonder peperdure camer;s en lenzen.
Is werkelijk super gedetailleerd en glashelder. Je kunt de schubjes tellen....! Geweldig!!:smitten::smitten::smitten:

BigSmoke, je hebt geen dure camera nodig, wel geduld en oefenen. Vaak denken mensen zie dat regelmatig om mij heen, ik heb een spiegelreflex dus ksn ik fotograferen en daar zit net de uitdaging.
Wat keren over sluitertijden, diafragma en een lens die geschikt is om op korte afstand scherp te stellen.
Bovenstaande foto's zijn niet met macrolens gemaakt maar met een zoomlensje 12-40mm.
 
Nieuwe aanwinst zou wat tegen mijn penseelalg kunnen betekenen.
Ben oeps de naam kwijt.

P1150538.jpg
 
Vrouwtje apistogramma borelli opal. Ik vind die blauwe schijn in de rugvin mooi. Is gewoon een mooi visje.
Ook die moeten gapen,
P1150567.jpg


P1150551.jpg
 
Crossocheilus siamensis

Mooi nuttig visje houd wel van gezelschap van soort genoten.
Je hebt wel een mooi bak en vis bestand zeg:thumbs:

Dankjewel, ik heb er 3 en zwemmen bij elkaar. Dat had ik ook al geschoten dat ze niet solitair zijn misschien keer 2 of 3 erbij halen erg leuke levende visjes.
 
Dankjewel, ik heb er 3 en zwemmen bij elkaar. Dat had ik ook al geschoten dat ze niet solitair zijn misschien keer 2 of 3 erbij halen erg leuke levende visjes.
Goed plan wel even oppassen met blauwalg daar kunnen ze niet tegen
Ook op eventuele algen middelen reageren ze niet fijn op
 
Moet afkloppen, nog nooit blauwalg gehad. Meestal als je dit schrijft ben je de goden aan het verzoeken.
Heb enorm veel problemen gehad met draadalg wat ik niet onder controle kreeg, zoals hierboven ergens beschreven. Ben nu echt weer blij dat bakje er wer netjes uitziet.
 

Terug
Bovenaan