Eheim filterslangen schoonmaken


N

Niekserr

Guest
Gisteren heb ik een externe eheim pomp gekocht via marktplaats (Ecco pro 2032. Nu zijn de slangen erg smerig. Hoe kan ik die schoonmaken? Het betreft de harde uiteinden van de slang. De slangen zelf ga ik vervangen.
Deze dingen dus:
EHEIM-UITSTROOMBUIS-GEBOGEN-9-12-mm-4003710-EHEIM-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


Ik zat al een beetje met heet water te prutsen, maar dat wil ook niet echt lukken. Of mag ik gewoon met kokend water uit de waterkoker erin gaan?

Iemand tips??
 
Je hebt wel flexibele dingen te koop met een borstel aan het eind voor bijv. riolering.... Of bint een bolletje watten aan een draad en trek dat er doorheen.... bedenkt ook maar wat hoor...
Of even een tijd in warm water laten weken.... misschien lost het dan op? En dan onder een stromende kraan de prut eruit spoelen??
 
Gamma.. trekveer (voor ontstoppen van afvoer) voor een paar euro.. dot filterwatten aan de punt en dan duw/trek je die zo door de slang.. werkt perfect.
 
die van jbl is idd niet aan te raden, zelfde ervaring mee. Toen ik nog met slangen werkte ramde ik idd een trekveer er doorheen met filterwatten. Nu gebruik ik 32mm pvc, knappe buis die dan nog minder gaat doorstromen =P
 
Ik heb een oude trouwens, al tig jaar in gebruik en werkt nog prima. Met de JBL geen ervaring.
 
Bedankt allemaal, heb zelf even zoiets in elkaar geknutseld. Had nog een luchtslangetje liggen die ik erdoorheen trok met filterwatten eraan gebonden met een simpel elastiekje. Werkte prima.
 

Terug
Bovenaan