Eheim 2211 aan de praat krijgen...


Sanneke, het is een EXTERN filter.

Dus niet in de bak! :D


Tja je hebt geen kranen ertussen, dus dan blijft het stromen.

Filterpot leeg in elkaar zetten. Pomp op de grond zetten. Aanzuig in de bak.
Retour uitstroom slang laag bij de grond houden.
Een emmer paraat hebben staan.
Flink aan de slang zuigen tot het water hevelt.
Laten stromen tot de emmer half vol is.
Duim om de slang houden en in de bak hangen.
Pomp aanzetten.
 
Misschien moest Sanneke snel even naar het toilet en moest ze de filterpot even kwijt ergens:D:D:sorry:

Geen beter vermaak, dan leed vermaak.:sorry:

Sorry Sanneke. Je zal er wel de balen van hebben. En dan nu al die mannen, die het zo goed weten........:stop:
 
Sanneke, wat doe je met de stofzuiger? Het grind in de bak afzuigen?:S
En die emmers, zeker van de action? had ik ook en dacht opeens waar komt dat water vandaan?
Was de emmer lek, ergens gestoten en zat een ster in het plastic.
Gewoon de emmer terug gebracht.
welke superfish home is dat? de 80?
 
Bedankt voor alle opbeurende reacties whahaha :D :D :D

Ik kan er nu ook keihard om lachen om wat ik heb uitgespookt, maar gister nog even niet :D


Ik zal vertellen wat er is gebeurd.

Het filter had ik idd aan de praat gekregen, ik had er toen alleen nog niet het filtermateriaal (uit mijn binnenfiltertje) in gedaan, want als ij het niet zou doen moest ik alles weer omzetten.

Dus nu hij het goed deed een paar uur lang, besloot ik het filtermateriaal wel over te zetten.


De blunders:

  1. ik had de stekker van de externe eheim in de plaats van de interne eheim gedaan waardoor mijn interne eheim een paar uur stil had gestaan. Op zich geen probleem behalve dat de garnalen massaal in het filter waren gekropen omdat daar lekker voedsel te vinden was. Die dus eerst uit de filterwatten en zo moeten plukken :stom:
  2. De externe eheim stond dus lekker te draaien en de pot stond in dat blauwe teiltje op die kruk. Ik haalde de stekker eruit. En de uitlaatslang kneep ik dicht met die klem. Ik haalde de pompkop los en.... Een overstroming volgde, het bleef maar lopen. :stom:
  3. Snel hield ik de pot omhoog zodat het zou stoppen met stromen, maar ja, het filtermateriaal voor in de pot lag nog in de wastafel.. :stom:
  4. Dus de pot maar in het aquarium gepleurd, wat moest ik anders...:stom:
  5. Toen de pot helemaal gevuld terwijl hij in het aquarium hing...
  6. Daarna de pot weer terug in het blauwe teiltje gezet, waar de overstroming uiteraard weer verder ging... :stom:
  7. Als een malle de pompkop erop gezet en de stekker er weer in en toen deed hij het! Joepie! :D:D:D
Hij draait nu nog steeds vrolijk, dus missie geslaagd, nou ja... het eindresultaat dan he :juggle:


Maar wat nu als ik het filtermateriaal een keer moet reinigen???
Tips zijn welkom :D :D :D


@herman46 Het is een home 60. De emmers vind ik ideaal van de action, heb nog geen emmer gehad die lekte, wel een filter :D
 
Nou een heel evenement dus maar gelukkig is alles goed gekomen. Ik had de 2211 eerst zonder kranen en bij onderhoud hield ik de in en uitstroom even uit het water en die hing ik aan de rand van de bak. Dan het onderhoud doen en de pot vullen. De afzuigbuis terugplaatsen en met de mond even de uitstroom aanzuigen en hij liep weer als een trein:D:D
 
Je weet dat ik ook geen techneut ben San maar zo werkte het hier goed. Ik heb nu wel 2 dubbele kranen erop gekocht want dat werkt veel makkelijker.
 
Ja, die heb ik alleen op de instroom. Met een enkele op uit. Die draai ik dicht, dan aan de pot kant los, dan de dubbelle kraan, dan weg halen.
 
Hmmm,..... of een filter kopen waarbij al die toestanden niet nodig zijn.... Ik blijf het raar vinden dat je een filter koopt en er vervolgens van alles bij moet kopen of vreemde capriolen moet uitvoeren (zuigen aan een filter, bah(!)) om het zaakje draaiend te krijgen.

Maar goed, dit is uitsluitend een persoonlijke mening waar niemand zich iets van aan hoeft te trekken.
 
Hmmm,..... of een filter kopen waarbij al die toestanden niet nodig zijn.... Ik blijf het raar vinden dat je een filter koopt en er vervolgens van alles bij moet kopen of vreemde capriolen moet uitvoeren (zuigen aan een filter, bah(!)) om het zaakje draaiend te krijgen.

Maar goed, dit is uitsluitend een persoonlijke mening waar niemand zich iets van aan hoeft te trekken.
Daar is de prijs dan ook naar ivm een complete van hetzelfde merk:D;)
 
vind deze classic serie ook aardig uit de tijd... zijn zoveel betere en kant en klare alternatieven.

neemt niet weg dat ze wel gewoon hun werk doen :)
 
En daarom zijn e ook goedkoop. Allemaal willen ze nieuw.
Prima toch. kocht ik voor 10 euro een 2011. 15 euro 2213. en 2215.
Of een hele doos ineens, voor 50 euro.
Zat er meer in dat je dacht.
Heb je gelijk voor 200 euro onderdelen.
 
Ik kan zeggen dat het filter in elk geval goed draait en nog steeds niet lekt!

Dit filter is al minstens 10 jaar oud en heb ik gekregen, dus al lang blij dat hij he doet.
Misschien ga ik een kraan of zo erbij kopen om hem wat handiger te maken.
 
Dat is inderdaad veel handiger San maar niet echt goedkoop. Ik weet dat enige tijd geleden Luc nog deze te koop had zover ik weet maar dat zou je eens kunnen vragen anders. Ze zijn nogal prijzig namelijk.
 
Je kan altijd mp even afspitten op (dubbele)kraantjes.

Staan er meestal wel her en der een paar op en zullen haast wel per brievenbus pakketje te verzenden zijn denk ik zo
 
Bedankt voor de tips!!

Ik ga eens even marktplaats doorspitten die kranen zijn idd verre van goedkoop als je ze nieuw moet kopen :stars:
 

Terug
Bovenaan