Effect bemesting in een beplante bak op osmosis water


evilcells

Well-known member
Lid geworden
15 november 2012
Berichten
123
Hoi allemaal

Ik vraag me af of jullie weten wat het betekent als je osmose water gebruikt voor je planten.

Ik heb momenteel een bak met tropica soil met planten, i.c.m. CO2. Ik gebruik osmose water, welk is verrijkt met Salty shrimp GH+, dit betekent dat KH nihil blijft.
Wat betekent dit voor de planten? Qua bemesting gebruikt all-in-one planted box, en ik volg de hoeveelheid op de verpakking.

Ik vraag me af of dit voldoende is. Want in de osmose water zit er natuurlijk helemaal niks in, komen de planten nog tekort aan voedingen?

Dank alvast!
 
De kh is de buffer voor de ph en als de kh erg laag is dan heb je weinig of geen buffer maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik werk in de garnalenbakken ook met een ph verlagende bodem waardoor de kh op 0-1 uitkomt omdat ik ook werk met osmose.
 
De kh is de buffer voor de ph en als de kh erg laag is dan heb je weinig of geen buffer maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik werk in de garnalenbakken ook met een ph verlagende bodem waardoor de kh op 0-1 uitkomt omdat ik ook werk met osmose.

Het is ook de bedoeling dat hier straks PRLs komen, maar dan in een beplante bak ipv enkel soil.

Doordat er geen KH in zit heb je geen buffer, dus je PH gaat schommelen. Maar is het dan een issue voor de planten? De meeste planten kunnen dat wel tegen denk ik?

Even een foto voor jullie beeld.
 

Bijlagen

  • WeChat Image_20210217143412.jpg
    WeChat Image_20210217143412.jpg
    252.6 KB · Weergaven: 109
Werkt de pH verlagende bodem dan niet als buffer?
 
Voeding voorschrift gaat vaak uit dat er 0,0 in het water zit
Het ververs water maakt dus weinig uit voor je dosering
 
Thanks allen, voor jullie snelle reacties.

Het is nu duidelijk denk ik. Ik heb voldoende voedingstoffen in het water zitten.
Enig risico nu is de PH schommeling mocht de bodem niet functioneren als buffer.
 

Terug
Bovenaan