Eerste tanganyika avontuur van Ibbe


Ach zoveel zijn het er niet toch :)

Als ik een vis uit moet vangen in mijn Malawibak... hoop maar gewoon dat dat niet gebeurd :D
 
Valt uiteindelijk wel nog mee, maar vindt het altijd zonde :) maargoed, zal ik morgen dan maar eens werk van maken
 
Ja hoor, vormt normaal geen probleem :) er staat vooral vallisneria gigantea in
 
Ja hoor, vormt normaal geen probleem :) er staat vooral vallisneria gigantea in

Top, daarmee kan ik mijn vrouw overtuigen om multi's te nemen in de toekomst. Ik vind ze qua gedrag heel cool en ze zijn tof om te zien. Alleen mijn vrouw wil een aquarium met planten. Met redelijk veel cichlide soorten gaan planten niet fijn samen.
 
Gewoon even kijken welke plantensoorten kunnen met de waterwaardes. De multi's laten de planten met rust, het kan wel dat ze door hun graven de wortels meetrekken maar daar heb ik nog niet vele problemen mee gehad. Je kan natuurlijk ook wat planten op een steen binden :)
 
Gewoon even kijken welke plantensoorten kunnen met de waterwaardes. De multi's laten de planten met rust, het kan wel dat ze door hun graven de wortels meetrekken maar daar heb ik nog niet vele problemen mee gehad. Je kan natuurlijk ook wat planten op een steen binden :)

Ow goed idee, we hebben al wat planten op stenen, dus dat zou in de toekomst gewoon over kunnen. Stenen zijn ook best mooi voor bij multi's. Wie weet, eerst een grotere bak :p
 
Hier weer een update.
Alle vissen zijn gevangen :D nu zit in elke aquarium het juiste bestand voorlopig.

In het kleine aquarium zitten nu de multi's.

In de 120 cm zit nu een school Paracyprichromis nigripinnis blue neon.
Een solo Neolamprologus Tretocephalus
En een paar neolamprologus marlieri

Ik zie in de toekomst nog om hier eventueel nog een soort aan toe te voegen (dacht aan synodontis).

Het water is nog wat troebel daar het gisteren maar is gevuld.

IMG_20180920_154518.jpg


IMG_20180920_154537.jpg


IMG_20180920_154528.jpg


IMG_20180920_154525.jpg
 
Ja inderdaad, blijft een probleem, ik krijg het bijna niet weg. Tips om dit aan te pakken?
 
Hallo iedereen,

Aquarium draait goed, dit weekend zal ik even wat foto's posten :)
Het is ook tijd voor wat nieuwe bewoners, maar zit nog wat te twijfelen.
Dit is de huidige bezetting:

Solo neolamprologus tretocephalus
10x paracyprichromis nigripinnis
2x julidochromis marlieri

Nu zou ik graag nog iets toevoegen, ik twijfel tussen een calvus, een groepje syno's of misschien een aal soort. Wat zou de best optie zijn?

Vriendelijke groet
Ibbe
 

Terug
Bovenaan