Zeewateravontuur van erwin2


Nou ja zolang je bak maar goed ervoor staat en mooi is want daar moet jij per slot van rekening naar kijken;).
 
Heb uw topic even doorgespit. Wat een prachtig resultaat. Zou misschien ook ooit wel zoiets willen maar als leek lijkt het me allemaal nog erg complex. Mag bijna wel een studie aan vooraf gaan! Wel mooi in kaart gebracht! top!

Bedankt ! Ik weet van te voren wel waar ik aan begin en elk detail van bouw heb ik wel van te voren uitgedacht .
Deze methode die ik hanteer van bouw heeft enkel voordelen , weinig warmteverlies , oersterk , kan zelfs op de bak gaan staan zonder enig probleem .
3 dubbele veiligheid qua waterdichtheid , zelfs al breekt er een ruit (behalve de voorruit) komt er geen water uit de bak .
Kostenplaatje stelt ook weinig voor , niet te vergelijken met een gekochte bak van dit formaat .
Voor de rest is de inrichting een drama , maar dat hoort bij mij , ik kon vroeger ook geen plantjes mooi structureren , dus koralen nu ook niet .
Maakt mezelf niks uit , stoor me er niet aan . Maakt het voor mij echt niet minder leuk .
 
Bedankt ! Ik weet van te voren wel waar ik aan begin en elk detail van bouw heb ik wel van te voren uitgedacht .
Deze methode die ik hanteer van bouw heeft enkel voordelen , weinig warmteverlies , oersterk , kan zelfs op de bak gaan staan zonder enig probleem .
3 dubbele veiligheid qua waterdichtheid , zelfs al breekt er een ruit (behalve de voorruit) komt er geen water uit de bak .
Kostenplaatje stelt ook weinig voor , niet te vergelijken met een gekochte bak van dit formaat .
Voor de rest is de inrichting een drama , maar dat hoort bij mij , ik kon vroeger ook geen plantjes mooi structureren , dus koralen nu ook niet .
Maakt mezelf niks uit , stoor me er niet aan . Maakt het voor mij echt niet minder leuk .


Is maar goed dat we allemaal niet hetzelfde zijn. Het ontwerpen en inrichten is meer mijn ding! Nou mijn complimenten hoor!
 
Nou heb ik ook tegenslagen (maar dat vind ik leuk)
Tijdens de grote stipuitbraak 2 maand terug was er 1 vis die er echt onder leed , en dat was de strogosus dokter .
Heel zijn kleur was weg en het was niet om aan te zien . At niet meer , patroon bijna weg , dikwijls nergens te bespeuren .
Die heeft me toch een ommezwaai gemaakt .
Is al een hele tijd terug op de goeie been en is weer leuk om hem bezig te zien .

Paar weken terug ook nog een nieuw paddestoeltje ingebracht van iemand overgekocht die er mee stopte .
Hechte niet zoals ik wou en is ie dus ergens tegenaan gewaaid met de stroming .
Ik laat hem maar lekker zo zitten . Doet het prima .

Verder deed mijn groene paddestoel het een hele lange tijd slecht , maar dat is inmiddels volgens mij ook verholpen .
Ik voeg terug sporenelementen toe en sindsdien knapt ie helemaal op in combinatie met zeer sterke stroming .
Staat nu zowat voor de derde week goed open , poliepen zijn weer wat langer geworden . (lijkt nog wat flets , maar komt wel goed met de tijd)

strogosus.JPG
nieuw paddestoel.JPG
groene paddo.JPG
 
Nieuw bakje vergeten , is nog wat werk aan ...

nieuw bakje.JPG
 
Dit is meer voor mezelf om bij te houden .
NO3 <0,25
PO4 0,03
PH 8,00 - 8,35
Redox : 410-455
Powerfilter eruit
Scrubber rechtstreeks op overloop
Eens kijken hoe het evolueert .
 
Iets voor de doe het zelver dus;)

Ja idd , ik koop geen glazen bak meer hoor John .
Dit is veel beter , verdiend zichzelf terug .
Ik heb slechts een 300W verwarmingsstaafje hangen in mijn 1600 liter , en die brand maar heel af en toe .
 
Dit stukje voelt volgens mij links een stylophora zitten .

En de andere (zelfde koraal) staat in vol licht (iets te misschien)
Poliepen meer ingetrokken en meer vertikale groei .

groene montiplaat.JPG
groene monti kelp.JPG
 
Blauwe monti op de bodem , qua vorm wel mooi .
Blauwe stylo ook eens mooi op foto .

blauwe montitek.JPG
stylophora.JPG
 
En als laatste nog wat overzichtjes met de volle verlichting erop .

overicht2 27-01-2018.JPG
overzicht 27-01-2018.JPG
overzicht3 27-01-2018.JPG
 
Zo geel oog blijft toch verdomd mooi hea

Jazeker , gedrag is ook leuk .
Ook met mijn chromisjes , ik weet nog altijd niet wat de bedoeling van zijn gedrag is met die .
Gaat er naast hangen , ??? en dan ?
 
Gisteren nog wat visjes bijgezet , totaal 30 stuks .
Allemaal juffertjes , 3 soorten .
 
Of soms een klein koraal in de aanbieding:D

Dat komt hier niet voor John , dan is het dood :p

Hier nog een filmpje van de nieuwkomers .
2 soorten doen het goed , alleen die blauwe moeten nog wat beter leren eten , die kennen het nog niet echt , maar dat zal vast beteren .

 
NO3 : <0,2
PO4 : 0.03
Calcium- en KH verbruik redelijk gestegen .
Powerfilter wel terug ingezet .
Wierenfilter vergroot .
 

Terug
Bovenaan