Eerste post


I

Invertsbeatfish

Guest
Geachte lezer,

Na lang lezen en voorbereiden toch aan het avontuur begonnen.
Mijn eerste eigen bak van maar liefst 120×40×40, het is een juweeltje.
Vooralsnog alleen planten want hij staat pas 2 dagen.
Het plan wat volgt: 1 maand met planten laten draaien. Vervolgens water testen & fixen als nodig. Om vervolgens een 15-20 rcs toe te voegen.
Zo ver was ik. XD

Maanden later moet er nog 1 koning/konigin in de bak.
Krab/kreeft/roofvis/paar, roofvissen.
Zoveel keus! Help!

En ik lees vaak "gebruik de database". Maar ik kan geen instructies of database vinden! Help!

Bedankt voor het lezen en tot snel!

20181014_153050.jpg
 
Welkom, wat zijn scr's? ik denk het te weten: super crystalred garnalen, echter zijn die vrij prijzig om als voer te moeten eindigen voor je koningskoppel. Zowel kreeften als alle vissen (met uitzondering van L-nummers) hebben garnaal op het menu staan. Tevens is je bodem ongeschikt voor die garnalen omdat die garnalensoort altijd op een Ph-verlagende bodem gehouden worden (niet lettten op wat ze in de winkel doen, die is slechts tussenstation en koopt het in bij de kwekers/groothandel, en laatstgenoemde koopt het ook in bij kwekers)
 
Rcs, red cherry shrimp, geen super garnaal.
 
Zoek natuurlijk wel een koning of koppel die niet heel de garnaal kolonie opeet, meer als natuurlijke drempel dat ik niet met 300+ rcs kom te zitten
 
ben je niet bang dat je eerder met -300 komt te zitten, vissen kunnen niet rekenen en houden er geen rekening mee dat je er nog over wilt houden.
Ligt er natuurlijk aan wat voor "koning" of koppel je erin gaat zetten.

Zint eer ge begint.
 
Natuurlijk, maar wil ook geen monster in mijn bak.
Een soort die met geluk een garnaal eet en voornamelijk de babies opeet, zou perfect zijn.
Garnaal bevolking in bedwang houden is het doel, niet het uitroeien :p
 
Kleine update over mijn bak,
Planten groeien goed :) en klein ornament toegevoegd.

20181023_175214.jpg
 
Welkom op Aquaforum ,heb je een foto van die koning/koningin want ik kan mij daar echt niets bij voorstellen.
 
Kan geen foto maken als ik nog niet weet wat het wordt.
Ben nog op zoek naar een geschikte soort om over mijn bak te heersen.
 

Terug
Bovenaan