Eerste aquarium


X

xIngrid

Guest
Na een flinke miskoop (kleine kom voor een goudvis en een sluierstaart) wil ik de twee visjes tijdelijk onderbrengen in een aquarium, terwijl ik een beter plekje voor ze zoek. Zodra ze ergens anders naar toe zijn wil ik dan een paar kleine visjes erin hebben.

Voor het aquarium past er maximaal een bak van 60cm op mijn bureau. Nu heb ik volgens mij een mooi bakje (+filter en verwarming) gevonden, wat denken jullie hiervan?
http://www.petsplace.nl/vis/dierenverbl ... m~M-600874

Is dit wat voor een starter?
En weten jullie nog leuke, kleine visjes die hier na de goudvisjes zouden kunnen wonen?
 
Omdat het m'n eerste aquarium wordt moet ik ook uitzoeken hoe filters etc werken, daarom leek mij een nieuw aquarium handiger.
Hierbij staat het type filter en mocht er geen gebruiksaanwijzing bijzitten zal dit vast wel ergens op internet staan.
En bij een nieuwe heb je het voordeel dat er in ieder geval de eerste paar maanden niets kapot gaat (anders evt garantie).
Bij tweedehands spullen vind ik dit altijd lastig, zonde als ik na een maand of twee nieuwe spullen bij moet kopen.
 
Ik zou ook voor een tweedehands aquarium gaan, veel goedkoper. Op marktplaats staan er aardig wat. Een 60cm aquarium kun je bijvoorbeeld al krijgen voor �25/�30! Voor die �80 voordat nieuwe 60cm aquarium kun je tweedehands een aquarium van 1 meter kopen.

Filters zijn niet zo moeilijk om te begrijpen, aansluiten en de stekker in het stopcontact doen.
 
vuistregel bij 2e hands aquaria, ik zeg: 1 cm = 1 euro. dus 60 cm bak 60 euro (maar dan wel in top conditie).
Zonder kalkaanslag, met filter, met verwarming, met lichtkap, compleet met netje en voer.
Reken maar uit wat een losse bak dan kost.
 
Als je dat deelt door twee zit je aardig. 60 euro voor een tweedehands 60 cm. aquarium is veel te veel. Daar heb je een nieuwe voor.
 
Jones zei:
Daar heb je een nieuwe voor.
Zonder kalkaanslag, met filter, verwarming en lichtkap ;)

~ Ivo
 
Vind het voor een nieuwe bak wel een mooie aanbieding. Weet niet of je al een onderstel hebt, want dan kan het wel een dure grap worden.
 
Ik ga maandag een tweedehands bak ophalen, met filter, verwarming, lichtkap, extra lamp, plantjes, grind, en nog wat kleine dingetjes. Op marktplaats gevonden voor 50,- Hopen dat ie er een beetje mooi uitziet, dan ben ik helemaal tevreden :)

Op het moment draait de bak nog bij de huidige eigenaar. Is het verstandig om alles schoon te maken en hem dan nog een aantal weken in te laten draaien voordat ik de vissen erin doe, of zou schoon water voldoen? Ik maak liever alles schoon, maar als ie dan eerst weer een paar weken moet staan ben ik gelijk weer zo'n eind verder, ik gooi het liefst gelijk de visjes over. :p
 
xIngrid zei:
Ik ga maandag een tweedehands bak ophalen, met filter, verwarming, lichtkap, extra lamp, plantjes, grind, en nog wat kleine dingetjes. Op marktplaats gevonden voor 50,- Hopen dat ie er een beetje mooi uitziet, dan ben ik helemaal tevreden :)

Op het moment draait de bak nog bij de huidige eigenaar. Is het verstandig om alles schoon te maken en hem dan nog een aantal weken in te laten draaien voordat ik de vissen erin doe, of zou schoon water voldoen? Ik maak liever alles schoon, maar als ie dan eerst weer een paar weken moet staan ben ik gelijk weer zo'n eind verder, ik gooi het liefst gelijk de visjes over. :p

Ik zou zelf wel alles schoonmaken, je weet nooit wat er in is gemikt of in heeft gezeten.
 
Kijk hoe hij er bij hem bij staat.
Schoon,onderhouden?
Oordeel dan,hoe of wat.
 

Terug
Bovenaan