eerste aquarium


G

Guppenhouderr

Guest
hallo allemaal,

Ik krijg waarschijnlijk een aquarium voor mijn verjaardag. Dit word mijn eerste aquarium. Ik weet dus niet wat goede aquaria merken zijn. Ik had de juwel primo 110 led al gezien, en ik vroeg me af of mensen hier ervaring meehebben, en zo ja is het een goede bak? En kennen jullie eventueel andere goede aquaria voor een beginner? Het liefst heb ik de verwarming en de filter en belichting al bij het aquarium. En wat is een beetje een goed formaat voor een beginner? Alvast bedankt
 
Je hebt goed en goedkoop.
Dus hangt af van wat het mag kosten.

De maat ja ik zou zeggen minimaal 60 cm.
Ideaal is iets van een meter.
 
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor vissen je erin wilt hebben, dat bepaald ook de maat.
 
Het mag wel wat kosten maar uiteraard niet super veel. Wat voor vissen ik wil houden weet ik nog niet maar ik ben meer fan van de wat kleinere soorten zoals guppen. Dus grote vissen gaan het niet worden.
 
Zelf ga ik eerdaags als 2e bak een eheim bestellen dat is wel duurder maar dan heb je wel top kwaliteit.
 
Eens je eraan begint zal je wss steeds een groter aquarium willen, dus handig om nu alvast zo groot mogelijk te nemen :D

Volgens mij is een groter aquarium ook makkelijker stabiel te houden, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
 
Eens je eraan begint zal je wss steeds een groter aquarium willen, dus handig om nu alvast zo groot mogelijk te nemen :D

Volgens mij is een groter aquarium ook makkelijker stabiel te houden, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Klopt.
Maar om gelijk met twee meter te beginnen :D

Ik heb zelf een bak van 130 en dat is een mooie maat.
Zeker als je kleine visjes wilt houden.

Zou alleen niet voor gewone guppen gaan.
Dan toch in iedergeval Endlers.
 
Oke, waarom ander guppen en geen gewone? Ik denk alleen dat een bak van langer dan 80 cm mogelijk gaat worden want anders past het niet.
 
Ik heb ook een 80cm en die heeft een inhoud van 120 liter en dat is een leuke maat hoor. Ik heb de Ferplast Dubai omdat je daar goedkope buizen in kan kopen en bijvoorbeeld bij de Juwel enkel de dure merken erin passen.
 
80cm is een mooie maat hoor.

Gewone guppen zijn vaak van slechte kwaliteit.

En Endlers zijn veel mooier.
Mochten die goed kweken is er makkelijker een liefhebber voor te vinden.
 
Ik zou ook zeker geen Guppen nemen want dan zit je ook weer met veel jongen. Ik heb er en schooltje Espei s in met wat Rosaseus en 1 overgebleven Kardinaal tetra.
 
Oh zo, ik heb hier 2 kousebandslangen en die eten vis dus teveel jonkies komt dan juist goed uit
 

Terug
Bovenaan