Eerste 60l aquarium


M

Maluku

Guest
Beste leden,

Ik ga binnen beginnen met mijn eerste aquarium van 60 liter (60 cm)
Graag zou ik wat tips willen kwa vissen samenstelling. Ik weet niet precies welke vissen niet bij elkaar mogen.
En de hoeveelheid vissen.
Ik zit zelf te denken aan tetra’s, corys, rasp ras en kogelvisjes.
Betta splenders vind ik ook mooi maar die schijnen moeilijk te zijn.

Graag vraag ik jullie hulp en advies.
 
Betta is niet echt moeilijk hoor en die heb iuk dus ook met een schooltje C. Panda s op de bodem.
 
De moeilijkheid van een betta is zijn agressie naar andere sluierstaartvissen, dus veel combinaties gaan niet, maar zoals hierboven al gezegd word kunnen ze prima met bodembewoners gecombineerd worden.
Als je bak nog niet is ingericht is mijn advies een zandbodem te nemen dat zorgt ervoor dat de keuze qua aquariumbewoners aanzienlijk groter is.
 
Bedankt voor jullie reactie.
Als ik dan geen betta neem. Wat zouden jullie aanbevelen? Kan ik tetras, neons, rasboras, kogelvisjes, corydoras. (Niet allemaal tegelijk natuurlijk) combineren?
 
Nee dat gaat helaas niet.
Kogelvisjes zou ik sowieso in een speciaal aquarium houden. Omdat die nogal karakter hebben. Ze kunnen vinnen gaan bijten van amdere vissen.
Daarnaast is het teveel om alles in 1 bak te doen.

Wat zou kunnen is.

Kleine corydoras soort op de bodem(zand geen grind!)
Een leuk schooltje in het midden.
En dan nog een boven visje groepje of harem.

Je kan dan bijv doen.
6x corydoras panda.
10x boraras brigittae
8x epiplatys annulatus.

Dan zou je zelfs nog wat vuurgarnalen erbij kunnen houden.
 
Hou wel rekening met een beperkt aantal liters van rond de 50 netto waardoor je zo n 50cm aan vis kwijt kan (richtlijn).
 
Ik heb in mijn 60 cm (72 liter) een aantal aphyosemion striatum en een groepje corydoras habrosus om een voorbeeld te geven. Daarnaast kan je ook de meeste Nano vissen kwijt zoals galaxy rasbora,
Hyphessobrycon Amandea en de Boraras brigittae.

Ik zou het persoonlijk wel houden bij maximaal 1 topsoort een midden soort en soort die onder blijft.
Of een iets groter schooltje van de boven of midden laag en een soort onder.
 
De Hengeli of Espei zouden ook nog kunnen.
 

Terug
Bovenaan