Eenmalige schok bij aanraken water???


S

Sanneke80

Guest
Afgelopen vrijdag ging ik het aquarium bij mijn fysiotherapeut weer even bijwerken.

Echter, toen ik met mijn hand het wateroppervlak raake, kreeg ik een schok.
Met zo een knettergeluidje erbij.

:help:

Dit was gelukkig maar eenmalig.

Je hebt dat ook wel eens als je over vloerbedekking sloft en dan een schok van de deurklink krijgt.
Weet niet anders uit te leggen wat ik bedoel.


Maar.... kan dat ook in dit geval zoiets zijn?

Of moet ik me zorgen maken om de apparatuur?
Enkel een intern juwel filter, verwaming en uiteraard de verlichting zijn aangesloten op elektriciteit.


Bij de Juwel Rekord van mijn vader kreeg ik ook steeds stroom, maar toen was de pomp de oorzaak.
Als hij aanstond kreeg ik schokken, als hij uitstond niet, dus dat was heel didelijk.
Overigens leken de vissen nergens last van te hebben...:juggle:


Maar deze keer was het een veel grotere schok en het rare, het was maar 1 keer.
 
Statische elektriciteit, ik heb het ook wel eens, het kan afhankelijk zijn van wat voor materialen je zelf draagt.
 
Oke! Bedankt!

Ik wist niet of dat ook kon met water, maar gelukkig wel dus.
 
Statische elektriciteit, ik heb het ook wel eens, het kan afhankelijk zijn van wat voor materialen je zelf draagt.


Ik droeg een bh en t-shirt, winterjas, lange broek, onderbroek, sokken, crokkies...
Dat was het geloof ik ;)
 
Crocs isolatie met grond.

Wie geïsoleerd is van de aarde of een andere geleider kan door allerlei bedoelde of onbedoelde oorzaken statisch geladen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende keer rubber laarzen aan, rubber geleid niet :!
Net daardoor heb je zo'n schokken.

Jij bent statisch geladen door wrijvingen van uw kledij en zo. De plotse aanraking met water ontlaad je heel snel waardoor je schokken krijgt.
Als je denkt zo'n schok te gaan ontvangen, gewoon eerst eens een platte hand op de vloer leggen. Zo kan je u pijnloos ontladen.
 
Een aardlek zal geen korte schok geven. Dan heb je eerder een constante ervaring iedere keer je het water aan raakt.
 
Bedankt voor de tips!

Ben blij dat het iets onschuldigs is.
Volgende keer maar op blote voeten dan... :D :D :D
 
Misschien moeten we toch wat meer details over die BH.
Was het met metalen beugel?
Kant schijnt ook statische elektriciteit op te wekken. Push-up wellicht nog meer :D
Een foto zou uiteraard uitsluitsel geven...

ok, en nu ga ik terug in mijn mand... :sorry:
 
Misschien moeten we toch wat meer details over die BH.
Was het met metalen beugel?
Kant schijnt ook statische elektriciteit op te wekken. Push-up wellicht nog meer :D
Een foto zou uiteraard uitsluitsel geven...

ok, en nu ga ik terug in mijn mand... :sorry:


Doe maar voordat ik je ga vragen of je er misschien ook al ervaring mee hebt:D:D:p
 
Misschien moeten we toch wat meer details over die BH.
Was het met metalen beugel?
Kant schijnt ook statische elektriciteit op te wekken. Push-up wellicht nog meer :D
Een foto zou uiteraard uitsluitsel geven...

ok, en nu ga ik terug in mijn mand... :sorry:


Whahaha, ga jij maar snel terug in je mandje, anders stuur ik mijn nieuwe vriendje op je af :D :D :D
Valt me nog mee dat je niet om een filmpje vraagt :juggle:
 
Misschien voor de zekerheid toch even het water na meten? Ik heb zo'n schroevendraaiertje van een paar euro van de bouwmarkt waar een lampje gaat branden als er spanning op het (in dit geval) water staat.
Heb zelf ook weleens een juwel pompje gehad die stroom lekte..
 
Misschien voor de zekerheid toch even het water na meten? Ik heb zo'n schroevendraaiertje van een paar euro van de bouwmarkt waar een lampje gaat branden als er spanning op het (in dit geval) water staat.
Heb zelf ook weleens een juwel pompje gehad die stroom lekte..


Onnodig.

Als het een stroomlek is zal je het blijven hebben. Statische elektriciteit heb je 'eenmalig'. Tot je weer opgeladen bent uiteraard. :)
 
Ik droeg een bh en t-shirt, winterjas, lange broek, onderbroek, sokken, crokkies...
Dat was het geloof ik ;)
BH afdoen VOOR je aan onderhoud begint! Ik garandeer je dat je dan geen schok zal voelen in je water.... (tenminste als je vriend ik de buurt is he!) en voor de rest altijd stroom er af !

IMG_0170.JPG
 
BH afdoen VOOR je aan onderhoud begint! Ik garandeer je dat je dan geen schok zal voelen in je water.... (tenminste als je vriend ik de buurt is he!) en voor de rest altijd stroom er af !

Bekijk bijlage 8860


Whahaha, ik ga dus echt mijn bh niet uit doen in de wachtruimte van de fysio he!
Zullen ze wel mooi vinden daar als ik toples aan het werk ga.

Nee, dan kies ik toch liever voor één van de andere methodes :D :D :D
 
@JugenD. Beter met je bh in een bak zoal op dat plaatje dan met je slip. Dan komt er snel een nitrietvergiftiging.

Help.. 80% waterwissel nodig
 
Nou lekker dan dat er hier druk gespeculeerd word dat ze een foto van je bh willen zien.. ik zal zeer jaloers moeten zijn. Maar ik zal jou bh de volgende keer wel uitrekken voor je naar de fysio gaat hoor , @Sanneke80 .. en die kante bh vindt ik heel mooi.
 
Jullie maken het hier wel spannendhoor :c Maar bij elke onderdeel met stekker staat , hand in het water stekkers eruit.
Als het echt een stroomstoot is (Sanneke80 daargelaten) dan springt de aardlekschakelaar er wel uit, dus is het door de kleding opgeladen.
En ik dacht al dat jonge visjes moedermelk drinken:p
 
Als de aardlekschakelaar goed werkt/aangesloten is wel ja!
Hier weleens een topic gezien van iemand waar dit net niet het geval was namelijk.


Even wat opheldering, voordat jullie denken dat @JDS een viespeuk is :D :D :D

Sinds een paar weken zijn we helemaal verliefd op elkaar!
:smitten::smitten::smitten:

Denk nog steeds dat hij een viespeuk is! :D
 
Jullie maken het hier wel spannendhoor :c Maar bij elke onderdeel met stekker staat , hand in het water stekkers eruit.
Als het echt een stroomstoot is (Sanneke80 daargelaten) dan springt de aardlekschakelaar er wel uit, dus is het door de kleding opgeladen.
En ik dacht al dat jonge visjes moedermelk drinken:p

Als de aquarium op een normale 300mA aardlek zit ga je al een flinke stoot hebben eer hij uit gaat.
Niet dodelijk. Maar je zal al een goeie beurt hebben. :)

Dat gezegd zijnde denk ik ook wel aan statische elektriciteit gezien de stoot éénmalig is. Om niet te zeggen zeker. :)
Mocht het spanning zijn had je het iedere keer bij aanraking.
 
Als de aquarium op een normale 300mA aardlek zit ga je al een flinke stoot hebben eer hij uit gaat.
Niet dodelijk. Maar je zal al een goeie beurt hebben. :)

En dat is mijn heel punt wat ik altijd wil zeggen met dat men alles van elektriciteit moet uitschakelen(ook in de stelling of EU)
Je zal maar een zwak hart hebben, of een mankement aan je hart(bij mijn vader hebben ze pas na een goeie 55 jaar ontdekt dat een hartklep niet werkte zoals het hoorde)
Bij een flinke stoot zal een normaal gezond persoon misschien niet teveel last hebben.
Voor anderen wil ik zeker niet mijn hand in het vuur steken.
 
Als je dan een staart maakt. en erbij gaat liggen? kijken wat ze zeggen. Meermin.


Maarre, als jij naar binnen gaat, en de deurknop beet pakt. zou het ook moeten zijn.
 
Ik was afgelopen donderdag nog geweest en toen ook geen schok meer gekregen gelukkig.

Haal zelf nooit de stekkers eruit als ik aan de aqquaria werk eerlijk gezegd.
Enkel wanneer het water te laag zou komen voor het filter of de verwarming.

Maar zal er wat meer op letten, misschien niet onverstandig ;)

Denk nog steeds dat hij een viespeuk is! :D

Hihi, nou John, ik zal je zeggen, heb dit weekend een heel fijn weekend gehad, dus ik kan je geruststellen :D :D :D
 
@Seabait .. nou dank je zeg....

Ik heb een heel fijn weekend met @Sanneke80 gehad.. het is zo'n lieverd.
Ik ben echt gek op haar dus je hoeft je geen zorgen te maken.

We hebben lekker naar de garnaaltjes zitten kijken en de vissen gevoerd.
 

Terug
Bovenaan