Een zeewater aquarium


Gelukkig is een navulling omgerekend maar rond de 6,50 dus best wel te doen. Viel me echt mee dat de uS nu 0 is.
 
De bestelling is binnen eindelijk kunnen we gaan beginnen met de opstart van de nanobak.
de dingen die nog binnen moesten komen waren.
Hoek stukjes voor de glasplaat die nog op maat gemaakt moet worden. deze kunnen ook op die nanobakjes van Dennerle
Hs aqua bacto voor de opstart.
Stekplaten voor op de bodem waar de stenen op komen.
Ocean nutition brine shrimp plus flakes voer.
Reefsalt van aquaforest
Ati fiji white sand 1 tot 2 milimeter medium formaat zak van 9 kilo kleiner hadden ze niet.

aquarium zee.jpg
zout2.jpg
zand.jpg
 
Alleen de stromingspomp wordt nog nagestuurd. Sicce voyager nano 2000. Deze is als het goed is morgen binnen.
 
Moeten de 60cm die op de plek staat waar deze komt nog ontmantelen en de planten herverdelen over de andere bakken. 15 is me meer dan genoeg dus er moet er één plaats maken:D:D.
 
Moeten de 60cm die op de plek staat waar deze komt nog ontmantelen en de planten herverdelen over de andere bakken. 15 is me meer dan genoeg dus er moet er één plaats maken:D:D.
Jeetje 15!! :D het is maargoed dat jullie allebij dezelfde hobby hebben :engel:
 
Dus het opbouwen kan bijna beginnen. Ben heel benieuwd!
 
Jeetje 15!! :D het is maargoed dat jullie allebij dezelfde hobby hebben :engel:


Ja dat is zo maar ik dacht dat ik weinig geduld had. Maar ik heb me daarin denk ik vergist want Jessica had de bak al willen opstarten voordat alles binnen was geloof ik:stars:. ik zal er straks dan toch maar mee gaan beginnen denk ik want rust wordt me niet gegund;)
 
Ik ben heel erg benieuwd John!
Ik ga dit dan ook volgen. Want misschien............
 
Een mooie gelegenheid om dit stapsgewijs bij te houden in een nieuw fotoalbum ;)

Ja die gaat er ook wel komen Ton maar we beginnen met een kale bak en na een week of 2 komen de stenen erbij en dan stapsgewijs inderdaad verder. Ik ben er van overtuigd dat Jessica de mogelijkheid voor een fotoalbum niet onbenut zal laten:stars:. Zij is wel degene die zo fanatiek is momenteel en alles graag snel heeft draaien:D:D
 
Had ik ff gemist dit topic,gaaf hoor ben benieuwd allemaal!
 
Heb het niet echt op zeewater bakken, maar ben wel zeer benieuwd wat jullie ervan gaan maken :)
 
Ja die gaat er ook wel komen Ton maar we beginnen met een kale bak en na een week of 2 komen de stenen erbij en dan stapsgewijs inderdaad verder. Ik ben er van overtuigd dat Jessica de mogelijkheid voor een fotoalbum niet onbenut zal laten:stars:. Zij is wel degene die zo fanatiek is momenteel en alles graag snel heeft draaien:D:D
Waarom pas na 2 weken steen, John? Heb je de stenen nog niet of is er een andere reden? De opstart zal pas beginnen als de stenen in de bak zitten, vergeet dat niet. Ze zorgen namelijk voor de biologische filtratie in de bak.
 
Ja dat is zo maar ik dacht dat ik weinig geduld had. Maar ik heb me daarin denk ik vergist want Jessica had de bak al willen opstarten voordat alles binnen was geloof ik:stars:. ik zal er straks dan toch maar mee gaan beginnen denk ik want rust wordt me niet gegund;)
Hahaha geweldig! Kan het me helemaal voorstellen, heerlijk toch dat enthausiastme :thumbs:
Succes dan maar :D
Kijk uit naar de foto's!
 
Door Jessica komen de eerst foto's morgen erop te staan. De plek is nu leeg omdat Jessica zo nodig de zoetwater
Waarom pas na 2 weken steen, John? Heb je de stenen nog niet of is er een andere reden? De opstart zal pas beginnen als de stenen in de bak zitten, vergeet dat niet. Ze zorgen namelijk voor de biologische filtratie in de bak.

Nee de stenen gaan er na 2 dagen in hoor. Dat had ik ergens gelezen maar bij meer lezen en navraag is dat verkeerde info en daar was ik al bang voor.

Hahaha geweldig! Kan het me helemaal voorstellen, heerlijk toch dat enthausiastme :thumbs:
Succes dan maar :D
Kijk uit naar de foto's!


Pfff, vrouwen ook soms:D:D
 
We zijn begonnen met de opstart van ons eerste zee Nano de bak is 45x45x42 lxbxh.
dit is de eerste foto hij staat op zijn plek en wordt nu gevuld met osmose. We hopen dat de bak morgen vol genoeg is om alles aan te zetten.
Helaas is er ook 1 lamp stuk dus deze moet na besteld worden gelukkig is het de daylight 10000 k dus dat is niet de duurste lamp.
hier de eerste foto.

zeebak.jpg
 
We zijn begonnen met de opstart van ons eerste zee Nano de bak is 45x45x42 lxbxh.
dit is de eerste foto hij staat op zijn plek en wordt nu gevuld met osmose. We hopen dat de bak morgen vol genoeg is om alles aan te zetten.
Helaas is er ook 1 lamp stuk dus deze moet na besteld worden gelukkig is het de daylight 10000 k dus dat is niet de duurste lamp.
hier de eerste foto.

Bekijk bijlage 8415
Als je een lamp met 12000k of zelfs 14000k kunt krijgen, is dat beter dan 10000k. Ik had hier Blauwe lamp + 10000k en ik vond het iets te geel.
 
Als je een lamp met 12000k of zelfs 14000k kunt krijgen, is dat beter dan 10000k. Ik had hier Blauwe lamp + 10000k en ik vond het iets te geel.

Dat is een goede tip ga ik daar na kijken. het zijn PL 4 pins lampen die erin gaan.
 
Ziet er al goed uit, ben benieuwd (net als de rest volgens mij :D)
 
Ik kan dit niet aanzien..... liet het aan mijn vrouw zien en zij begon gelijk te dreigen dat er GEEN nieuwe bak bij mocht komen hoe klein ook. Dus dit is duidelijk een :stom:

Wel gaaf om het te zien groeien bij jullie!!! Heb/Had ooit nog een droom om van mijn bak een zoutwaterbak (op basis van DSR) te maken.
 
Ik kan dit niet aanzien..... liet het aan mijn vrouw zien en zij begon gelijk te dreigen dat er GEEN nieuwe bak bij mocht komen hoe klein ook. Dus dit is duidelijk een :stom:

Wel gaaf om het te zien groeien bij jullie!!! Heb/Had ooit nog een droom om van mijn bak een zoutwaterbak (op basis van DSR) te maken.

Misschien morgen eens extra verrassen op Valentijnsdag Coen:D:D
 
Netjes hoor John en Jessica! Het begin is er
 
Gaaf! ben benieuwd. ik heb vandaag de blue marine 60 besteld, vrij of zaterdag ophalen. Blijf je topic volgen John
 
Ik kan dit niet aanzien..... liet het aan mijn vrouw zien en zij begon gelijk te dreigen dat er GEEN nieuwe bak bij mocht komen hoe klein ook. Dus dit is duidelijk een :stom:

Wel gaaf om het te zien groeien bij jullie!!! Heb/Had ooit nog een droom om van mijn bak een zoutwaterbak (op basis van DSR) te maken.

Ik heb hier mn ouders waar ik rekening mee moet houden. Hoe graag ik ook wil, een tweede bak komt er niet :(
 
Gaaf! ben benieuwd. ik heb vandaag de blue marine 60 besteld, vrij of zaterdag ophalen. Blijf je topic volgen John

Deze bak heeft lid Mooneater ook hoor.
 
Eindelijk is het osmose water warm genoeg om het aquaforest zout toe te voegen. Er zit nu 3 kilo zout in de bak als het zout is opgelost zou de zout waarde uit
moeten komen op 1024. Ik ben benieuwd iemand een idee hoelang het duurt voor al het zout is opgelost.
Morgen de snoeren wegwerken in de kast. En dan wachten op het levend steen wat binnen komt bij de LFS van importeur de Jong.
Groetjes Jessica en John.
zout4.jpg
 
Leuk project, ik blijf volgen.
 
Eindelijk is het osmose water warm genoeg om het aquaforest zout toe te voegen. Er zit nu 3 kilo zout in de bak als het zout is opgelost zou de zout waarde uit
moeten komen op 1024. Ik ben benieuwd iemand een idee hoelang het duurt voor al het zout is opgelost.
Morgen de snoeren wegwerken in de kast. En dan wachten op het levend steen wat binnen komt bij de LFS van importeur de Jong.
Groetjes Jessica en John.
Bekijk bijlage 8517

Ik zou er wel een beetje in roeren:p

Of staat er een circulatie pomp aan?
 
Ik ook:D:D;). Vrijdag komt het levend steen van de Jong en dan kan het rustig een poosje indraaien .
 
Staan 2 stromingspompen aan zout is nu bijna opgenomen.
 
Heb niet alle tekst gelezen,hopelijk ben je niet boos ;) maar komt naast dit bakje dus ook een grotere zeebak?
 

Terug
Bovenaan