Een piep piep piep klein visje....??


I

Ineke

Guest
Er zwemt een piepklein visje bij de Corydoras larven. Kleiner dan de Cory larven. Wat dat gaat worden is een grote verrassing. Ik heb water uit beide aquaria gehaald, maar ook waterpest een hoornblad uit de sloot.
In mijn ene aquarium zitten neontetra's en kegelvlek barbelen.
In de andere niets wat kleintjes kan geven. Alleen twee black molly vrouwtjes en een zwaarddrager vrouw. Eventueel zouden zij nog zwanger geweest kunnen zijn van een poosje terug. Ze komen bij mijn dochter vandaan, maar hadden geen man meer. Het kleintje is alleen veel te klein voor een levend barende.
Blijven de Goerami's over. Kan dat? Lijkt me erg sterk. Veel te druk daar.
De fantoomzalmen lijken mij ook niet.

Iemand een idee?
Het is nu na 6 dagen nog niet gegroeid, lijkt. De Corydoras larven zijn al veel groter.

 
Waterpest !! en hoornblad.

Ben bang at dat niet werkt, van koud naar warm.
Maar , er zal een eitje gekleeft hebben gezeten.

Maar gewoon afwachten, wat er gebeurt.
 
Bertus,

Wat bedoel je met de !! achter de waterpest?

Het heeft het wel moeilijk, maar het begint uit te lopen. Ik wilde het gewoon een keer proberen, maar het zit verder niet in mijn aquaria. Althans niet in de genen waar vis in zit. Eerst zien wat ermee gebeurt.

Dat het visje uit de sloot komt, zou ook heel bijzonder zijn. Als daar leven in zit, dan is overal leven mogelijk.
Een stinkender sloot heb ik zelden gezien. Na drie dagen stinken je handen nog!!

Ik ben heel benieuwd waar het visje naartoe groeit.
 
O, dat haal je toch niet uit een stinkende sloot.

Wat daar allemaal inzit, brrr.
Water pest !! is een goeie plant ja.
Heb het ook, en hoornblad.
Cabomba is ook mooi.
 
Het wordt langzaam duidelijk wat het visje is. Mijn mond viel vandaag open. Het lijkt namelijk een neon tetra te zijn ??
Iemand die mijn gedachten niet wist, riep het ook direct.
Is dat mogelijk?

Er zitten inderdaad Neon- en Kardinaal tetra's bij de Corydoras

Screenshot_20181107-145053_Video Player.jpg


 
No way!! Ik heb zelf Neon Tetra's en ze zijn onmogelijk te kweken!! Dat is heel gaaf!
 
In heb natuurlijk op internet gezocht en het blijkt dat Neon Tetra's wel redelijk eenvoudig te kweken zijn, maar dat vraagt wel wat inspanning en kennis. Kardinaal Tetra's niet, daar blijk ik er ook per ongeluk drie van te hebben...

Het blijft spannend. Ik zie alleen nog blauw. Het zou eventueel nog een zebrabarbeel kunnen zijn, die kweken ook gemakkelijk en daar heb ik ook vaak dikke vrouwtjes van, maar die zijn niet blauw.

 
T is geen zebrabarbeel hoor, de enige andere verklaring die jk heb zou chinese danio zijn, vrij makkelijk te kweken, en lijken net kleine neons als ze klein zijnn. Nou weet ik nietof die un je bak zitten?
Maar zo nee, dan zeker dat het neons zijn
 
@Mikyboy40 Ik heb geen Chinese Danio's. Wel ooit gehad in dat aquarium, maar dat is zeker twee jaar geleden.
Dan wordt het wel heel erg sterk....

Een andere optie is nog een visje uit de sloot. Kunnen die blauw zijn en houden die het vol in 22 graden?

Het is moeilijk te filmen of een foto van te maken en vangen om dat goed te kunnen doen, vind ik niet nodig. Het wordt vanzelf duidelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is zéker een Paracheirodon. Het zou misschien P. simulans (valse neon) kunnen zijn, maar een nog wat bleke jonge P. innesi (neon-tetra) kan ook best en is in jouw geval waarschijnlijker.
'Mijn' hobbykweker heeft overigens doorlopend nakweek kardinaaltetra's (P. axelrodi) zitten, dus het kan wel degelijk .....
 
Het is zéker een Paracheirodon. Het zou misschien P. simulans (valse neon) kunnen zijn, maar een nog wat bleke jonge P. innesi (neon-tetra) kan ook best en is in jouw geval waarschijnlijker.
'Mijn' hobbykweker heeft overigens doorlopend nakweek kardinaaltetra's (P. axelrodi) zitten, dus het kan wel degelijk .....
Ja, het kan, maar je hebt er normaal zeer zuur water voor nodig. Het lijkt wel sterk op een neon tetra, dus wie weet.
 
Visje lijkt toch wel een zebra barbeel te zijn. Dat vind ik een hele prestatie en hij heeft heel veel geluk gehad, dat ik net water uit dat aquarium haalde voor in de kweekbak. De argussen had hij niet overleefd, de zebra's zitten nu in de Vision180.
Ook de adhd manier van zwemmen lijkt daar meer op dan op een tetra.

Ik zou hem graag bij de andere zebra barbelen doen, dan groeit hij namelijk veel harder.
Dat zie ik aan de corydorassen ook. Ik vrees alleen dat hij dan ten prooi zal vallen.

 
Visje toch in de Vision180 gedaan. Gezien de betere groei van de Cory's, die zeer belangrijk groter zijn dan de kleine broertjes uit hetzelfde legsel in de Wave15. Hopen dat hij het redt.
Het is goed te zien dat het toch een zebra is? Of?
Apart vind ik wel, dat hij echt blauw ogen heeft....

 
Ja, John. Dat was te verwachten, maar hij is, zoals een goed zebra betaamt, snel en behendig.
Hij kan goed wegkruipen tussen de druifplanten, maar daar lijkt hij niet voor te kiezen.
Hij heeft de argussen in de Trofis overleefd. Hij zal het wel redden.
Ik vertrouw hem op zijn blauwe ogen :cool:

Ik vind die blauwe ogen toch vreemd. Of is dat net als met kittens?
 
No way!! Ik heb zelf Neon Tetra's en ze zijn onmogelijk te kweken!! Dat is heel gaaf!
In Azie worden jaarlijks miljoenen Neontetra;s gekweekt voor de handel. Een juist kweekstel, en juiste waterwaarden zijn zeer belangrijk bij het kweken van deze vis.
 

Terug
Bovenaan