Een paar vraagjes over mijn guppen en over 1 black molly


Lientjepientje

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
72
Leeftijd
23
We hebben sinds een weekje onze vissen. 3 black mollys en guppen (weet even niet hoeveel aangezien er gister nog een paar nieuwe bij kwamen) maar nu komen mijn guppen en black mollys uit de dierenwinkel. Mannen en vrouwen zaten apart. Van zowel de guppen als black mollys. Er werd tegen mij gezegd dat de vrouwen niet zwanger kunnen zijn. En zo zagen ze er ook echt niet uit toen ik ze kocht. Nu heb ik al zeker 4 vrouwen die echt wel dikker zijn geworden en een beetje vierkant worden. Ook is de vlek van achter bij 1 al heel donker. (Ik zal even kijken vandaag of ik een foto van haar kan maken) ik weet dat guppen sperma op slaan en dat ze dit tot 6 maanden kunnen bewaren. Maar omdat ze in de winkel zijden dat de mannen en vrouwen altijd apart zitten geloof ik gewoon niet dat ze zwanger zijn zo snel... voor de rest zien ze er super gezond uit ze zijn lekker bezig en eten goed. Zijn aardig voor elkaar al merk ik wel dat het dikte vrouwtje vaker even een plekje opzoekt om te rusten. Ik ben er al wel uit dat ik de natuur zn gang laat gaan wat de baby guppen betreft. Liever goeie gezonde visjes dan mama stress geven en misschien zieke of misvormde visjes. Ik heb 2 jaar geleden ook guppen gehad maar dat waren er zo veel (die had ik overgenomen anders zouden ze door de wc gespoeld worden) dus ik had daar totaal geen overzicht. Ik heb ze 3 maanden gehad e t bleven er maar meer worden dus heb ze naar het vissen asiel gebracht. Maar ik weet dus niet waar ik 'n echt op MOET letten hoe zorg ik het beste voor de mama's. Worden ze niet gek van de mannen die maar achter ze aan blijven gaan? Dit is niet heletijd zo de mannen zijn ook vaak met elkaar bezig haha (laten zien wie het mooiste is heel leuk om te zien) verder denk ik dus dat mijn black molly ook zwanger is. Ze is zeker dikker als toen we haar kochten en we hebben er ook een man bij. Haar buikje begint grijzig te worden aan de onderkant.
Ik hoor graag tips waar ik bij de mama's op moet letten en hoe ik ervoor zorg dat ze zo min mogelijk stress krijgen. En of het kan dat ze echt al zo snel zwanger worden? Of is het verhaal van de dieren winkel waarschijnlijk niet waar en kunnen ze al bevrucht zijn van een man die ik niet heb? En staat ze dan nu toe om wel zwanger te zijn omdat ze misschien nu gelukkig zijn?? Ik heb echt geen idee haha. Sorry voor het lamge verhaal wil het graag goed doem. Het is zeker voor de lol en niet de intensie om ze te kweken om te verkopen.
 
Ja ze kunnen sperma opslaan en dus weer zwanger zijn maar ik gaf in de chat al aan dat je op je waterwaarden moet letten omdat je bak dacht ik 3 weken draait en er al visjes inzitten.
Vaak zie je rond de tweede of derde week de nitrietpiek en dat kan schadelijk zijn voor de visjes dus hou de waterwaarden goed in de gaten.
Ik zou de zwangere dames lekker hun gang laten gang en wat drijvers gebruiken voor het oppervlak.
 

Terug
Bovenaan