Een goede druppeltest?


B

bart12345

Guest
Goedemorgen,

Ik ben inmiddels wel klaar met de test stripjes, ik heb 2 verschillende soorten en die geven toch andere waarden aan en het is verre van precies (voor nitriet en chloor gaat het nog wel, maar PH en KH is gissen). Hierdoor ben ik op zoek naar een (goedkoop) druppeltest kitje. Het gaat me vooral om de PH KH GH waarden, dus een testset waar je 15 waarden mee kan meten is voor mij overbodig. Heeft iemand een suggestie of goede ervaringen met een druppeltest die redelijk precies en redelijk goedkoop is?

Bij voorbaat dank!
 
Ik gebruik ook de koffer uit de link van Ton en die bevalt prima en is niet duur. Ook zijn er goedkope navulreagens voor te verkrijgen.
 
Colombo Test lab is een uitgebreide testset voor pH, GH, KH, NO2, NO3, NH3, PO4
Aangezien meneer beschrijft dat hij alleen PH KH GH wil meten is de Sera daarvoor niet alleen meer geschikt;
hij is ook goedkoper dan die Colombo set
 
Bedankt allen voor uw reacties! Die colombo is zeker een optie en maar een paar euro duurder dan de sera. Ik ga ze beiden in overweging nemen.

Hartstikke bedankt voor de hulp!
 
Zelf denk ik dat het nooit kwaad kan om toch ook meerdere testen in huis te hebben voor het geval dat. En als het maar een paar euro scheelt dan zou ik voor Colombo kiezen;)
 
No2 zal je niet vaak gaan meten als de bak goed wordt onderhouden, maar NO3 en PO4 zijn waarden welke zeker in het gehele plaatje mee tellen, dus beter mee dan om verlegen.
 
Dat ben ik natuurlijk helemaal met Ton eens en voor het geld zou ik het dan ook niet laten.
 
NH3/4 en no2 vind ik zelf juist 1 van de belangrijkste tests. Stel je hebt ooit problemen, dan kan je iig uitsluiten of het door nitriet of ammonia/ammoniak komt.
 
Colombo Test lab is een uitgebreide testset voor pH, GH, KH, NO2, NO3, NH3, PO4
Aangezien meneer beschrijft dat hij alleen PH KH GH wil meten is de Sera daarvoor niet alleen meer geschikt;
hij is ook goedkoper dan die Colombo set

Ik gebruik ook de colombo-set en gebruik (als ik test) het hele rijtje. Ben er erg blij mee!
 
Heb vanmiddag de colombo test binnengekregen, net gemeten vlak voor het licht aanging! Brengt me terug naar scheikunde op de middelbare met al die kleurtjes en buisjes!

PH-7
no2 0
no3 0
nh3 0
po4 0
gh 8
kh 8

Prima waarden volgens mij maar ik heb volgens mij nog nooit enige vorm van nitraat gemeten. Is dit iets geks @jessicapilon
 

Terug
Bovenaan