Een baby muskusschildpad


row95

Member
Lid geworden
15 april 2023
Berichten
19
Leeftijd
29
hi ik heb een baby muskusschildpad 2 weken...
als voeding geef ik hem dit gedroogde garnalen hoofdvoer krekels sprinkhanen diepvries voeding voor schildpad gedroogde vis sticks muggenlarven is deze voeding juist voor een baby schildpad mag deze ook al kreeft vlokken en spiering?
 
Laatst bewerkt:
Je bericht is wat moeilijk te lezen, haha. Maar welkom op het forum!

Zorg voor een beetje afwisseling als het kan, maar dat is eigenlijk heel makkelijk omdat schildpadden zoveel lusten. Zo'n baby'tje mag je een paar keer per dag voeren. Zorg je gewoon dat je de ene keer schildpaddenvoer geeft (vissenvoer zoals een zachte pellet is ook prima), en de andere keer bijvoorbeeld een stukje vis of garnaal. Garnaal moet wel gekookt zijn trouwens omdat er anders een slechte stof in kan zitten. En inderdaad kunnen (verse of gevriesdroogde) insecten ook. En nog een optie: slakjes, als je daaraan kunt komen. Die kraken ze graag open en het geeft ze veel calcium.

De mijne wordt helemaal wild van zalm, dus dat is ook een aanrader I guess. Hij begint nu ander eten te weigeren omdat hij weet dat ik dan met zalm kom aanzetten. :p Springt ie nog net niet het water voor uit.
 
Hi bedankt voor de reactie ja haha die laag streepjes had ik gedrukt mag die ook toevallig kreeft en spiering of is hij daar nog te klein voor ik geef 1x per dag mag hij meer per dag
 
Ohja sorry, dat was je vraag natuurlijk. Spiering kan heel goed lijkt me, zolang het niet te zout is. Misschien dat even nagaan voor je het geeft. Kreeft kan ook, maar moet (net als garnaal) wel gekookt zijn i.p.v. rauw. :)

En babyschildpadjes kun je het beste twee keer per dag laten eten. (y) Tot een maand of 6, en daarna 1x per dag. Als ze ouder zijn mag het nog minder.
 
Hoi geen probleem ja kreeft doe ik Gedroogde Vlokreeftjes voeding voor schildpad dat is gedroogd op voeding van muskusschildpad zie ik spiering maar weet niet of die er nog te klein voor is hihi
 
Ooooh je bedoelt dat die dingen op het potje voer staan! Ik dacht even dat je het los wilde geven, uit de supermarkt of zo. :DD Dan is het geen enkel probleem. Zo'n babyschildpadje kan eigenlijk meteen al alles eten wat een volwassen schildpad ook lust. Alleen met een kleiner bekkie.
 
Oke is goed ja vis krijgt hij ook gedroogd levende muggenlarven krijgt hij wel levend krekels en sprinkhanen ook gedroogd maar van insecten eet hij nog niet zoveel voor gedroogd vis en garnalen eet hij meteen insecten nog niet echt nouja ga maar kreeft proberen nou geef elke keer wat nieuw voedsel voor hem
 
Oh haha zie net waarvan ik gedroogd vis besteld heb al spiering is dat het al spiering is alleen gedroogd nou maar is kijken of gedroogde kreeft wat is
 
Tof dat je je schildpad zoveel verschillende dingen aanbiedt. (y)

Weetje van de dag: het is 100% toegestaan om een keertje een foto te plaatsen van de schildpaddenbak! :engel:
 
Is slibworm een goede voeding? Tot nu toe krijgt die muggenlarven als wormen is slibworm een goede voeding
 
Hi dat is goed hij krijgt volgend maand trouwens een nieuwe zat aan deze te denken
 

Bijlagen

  • Glazen-waterschildpadden-aquarium-gesloten-3-shop.jpg
    Glazen-waterschildpadden-aquarium-gesloten-3-shop.jpg
    300.1 KB · Weergaven: 69
Hij zit nou in een flamingo bak maar vind het niet zo en volgende maand ga ik die op de foto halen zit aan deze 2 te twijfelen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230406-202917_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230406-202917_Samsung Internet.jpg
    93.1 KB · Weergaven: 51
  • Screenshot_20230406-203151_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230406-203151_Samsung Internet.jpg
    66.4 KB · Weergaven: 50
Is slibworm een goede voeding? Tot nu toe krijgt die muggenlarven als wormen is slibworm een goede voeding
Yes dat is prima. Je moet het eigenlijk zo zien: alles wat zo'n schildpad in het wild kan tegenkomen aan dierlijk voedsel, is okee. Dus alles wat kruipt en zwemt, dood ergens ligt te rotten... etc. Al zou ik geen kadavers in de bak gooien hoor. :p

Dus don't worry, ze mogen het hebben. Of ze elk soort voedsel "begrijpen" en lekker vinden, is weer een ander verhaal.

Hi dat is goed hij krijgt volgend maand trouwens een nieuwe zat aan deze te denken
Dat is een mooi ding ja. :D Kan wel zijn dat het voor een volwassen schildpad een beetje krap wordt. šŸ™ƒ Ze kunnen erg actief zijn namelijk, en vooral de vrouwtjes worden redelijk groot. Ik heb zelf m'n (mannetjes)schildpad in een bak van 1.20 x 50. Dat is ongeveer okee voor de mijne maar het liefst zou ik hem in iets nog groters zetten. :) Gaat ooit gebeuren...

Hij zit nou in een flamingo bak
Haha, wat is een flamingobak? Ik zie allemaal gekke verblijven voor me als ik me er iets bij voor probeer te stellen.
 
Oke mooi.. ja de bak heb je in 3 maten 100Ɨ40Ɨ50 is de grooste maat
 
Hij zit nou nog in zo baby bak wil hem volgende maand na een grote bak verplaatsen miss met wat paar visjes erbij
 

Bijlagen

  • 20230416_115712.jpg
    20230416_115712.jpg
    216.6 KB · Weergaven: 56
Is deze niet wat ja de bovenste ging omdat er ook 1 zand eiland op zit
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230416-122524_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230416-122524_Samsung Internet.jpg
    75.1 KB · Weergaven: 49
  • Screenshot_20230416-122531_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230416-122531_Samsung Internet.jpg
    65.3 KB · Weergaven: 47
Yes dat is prima. Je moet het eigenlijk zo zien: alles wat zo'n schildpad in het wild kan tegenkomen aan dierlijk voedsel, is okee. Dus alles wat kruipt en zwemt, dood ergens ligt te rotten... etc. Al zou ik geen kadavers in de bak gooien hoor. :p

Dus don't worry, ze mogen het hebben. Of ze elk soort voedsel "begrijpen" en lekker vinden, is weer een ander verhaal.


Dat is een mooi ding ja. :D Kan wel zijn dat het voor een volwassen schildpad een beetje krap wordt. šŸ™ƒ Ze kunnen erg actief zijn namelijk, en vooral de vrouwtjes worden redelijk groot. Ik heb zelf m'n (mannetjes)schildpad in een bak van 1.20 x 50. Dat is ongeveer okee voor de mijne maar het liefst zou ik hem in iets nog groters zetten. :) Gaat ooit gebeuren...


Haha, wat is een flamingobak? Ik zie allemaal gekke verblijven voor me als ik me er iets bij voor probeer te stellen.
[/QUOTE
Hoe ziet jouw bak er eigenlijk uit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is deze niet wat ja de bovenste ging omdat er ook 1 zand eiland op zit
Ja hoor, mooie bak. :) Het kan wel even knutselen/improviseren zijn om het landgedeelte en de UV-lamp een plek te geven. Ik heb zelf de kap gesloopt en een kleiner aquarium bovenop de bak gezet, met een trapje naar beneden. In die kleine bak zit dan de UV-lamp.

.... Al heb ik die moeite een beetje voor Jan met de korte achternaam gedaan. ^^' Die van mij kroop als kleintje nog wel eens het water uit om te zonnen, maar doet dat nu nooit meer. Zie je vaker bij deze soort, dat ze niet of nauwelijks uit het water komen.

row95 zei:
hoe ziet jou bak er eigelijk uit?

20230416_144353.jpg

20230416_144437.jpg
 
Ja hoor, mooie bak. :) Het kan wel even knutselen/improviseren zijn om het landgedeelte en de UV-lamp een plek te geven. Ik heb zelf de kap gesloopt en een kleiner aquarium bovenop de bak gezet, met een trapje naar beneden. In die kleine bak zit dan de UV-lamp.

.... Al heb ik die moeite een beetje voor Jan met de korte achternaam gedaan. ^^' Die van mij kroop als kleintje nog wel eens het water uit om te zonnen, maar doet dat nu nooit meer. Zie je vaker bij deze soort, dat ze niet of nauwelijks uit het water komen.

Mooi bak dus de bovenste aqa is prima?

Bekijk bijlage 359173
Bekijk bijlage 359174
.
 
Heb er een gevonden met een zand eiland is deze goed en de lengte
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230416-220305_Gallery.jpg
    Screenshot_20230416-220305_Gallery.jpg
    93.7 KB · Weergaven: 51

Terug
Bovenaan