Easylife Profito


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hey, Ik vroeg mij af of het verschil maakt voor de planten of je easylife profito wekelijks gebruikt en dan 10ml = 100l of dat je het elke dag gebruikt en dan 1/7e doseert
 
Ik voeg het altijd wekelijks toe maar vaak hoor je dat het beter is om het dagelijks te doen. Een plant kan maar een bepaalde hoeveelheid opnemen en chelaten kunnen onder bepaalde omstandigheden buiten spel worden gezet dus ja als het kan zou ik het dagelijks of om de dag doen.
 
Ik zou het dagelijks 1/7 doen.
Zo heb je in het begin van de week geen overschot aan voeding en blijft de geleiding redelijk constant.
 
ik doe het op maandag ; woensdag,zaterdag :p ;) :p
 
@jessicapilon @rjoemman @woutDR maakt de tijd dan nog uit? volgens mij dan meteen als het licht aan gaat of niet? (want dat is niet altijd mogelijk voor mij haha)
 
Zodra het licht aan gaat gaat de plant behoefte hebben aan voeding.
Ik doe het daarom rond die tijd.
 
Hey, Ik vroeg mij af of het verschil maakt voor de planten of je easylife profito wekelijks gebruikt en dan 10ml = 100l of dat je het elke dag gebruikt en dan 1/7e doseert

Het dagelijks doseren is beter en zeker ook effectiever. Planten kunnen net als mensen niet ongelimiteerd voedsel opnemen.
 
idealiter inderdaad dagelijks vlak voor aangaan lichten

de realiteit bij mij is , op maandag, woensdag, zaterdag
die dagen inderdaad ongeveer binnen het uur voor de lichten aangaan.
 
Ik geef de micro voeding drie keer per week. Het liefste ook een half uurtje voor de lampen aan gaan zodat het zich al goed verspreid heeft door het water heen. Ik geef echter eens per week de nitraat en fosfaat. Dit omdat er aan het einde van de week nog ruim voldoende aanwezig is. Met Profito van Easy-Life zou ik dus aanraden om het zo veel mogelijk gespreid over de week te geven. Voor mij werkt het beter om iedere dag voeding te geven dan drie keer per week. Als ik het iedere dag moet doen zit het eerder in mijn systeem en vergeet ik het minder snel dan wanneer ik 'slechts' drie keer per week voeding hoef te geven.

Om mijzelf een handje te helpen heb ik mijn voedingsschema in de agenda op mijn telefoon gezet en krijg ik iedere keer een melding als ik voeding moet geven met "Aquarium - 60 ml Micro voeding toevoegen". Ik veeg de notificatie pas weg als ik het daadwerkelijk gedaan heb en vergeet op deze manier eigenlijk nooit meer om voeding te geven. :petjeaf:
 
Ik heb gewoon nog een heel ouderwetsch lijstje aan de binnenkant van de klep hangen...
 
Ik heb 4 handige doseerpompjes.
Alles gaat vanzelf.
Alleen af en toe een nieuwe stock oplossing maken.
 
Alsof het maken van die oplossingen zo enorm veel werk is. Ik ben meestal met een minuutje of vijf toch zeker wel klaar. Sterker nog. Je kunt zelfs een keer afwegen voor de rest van het jaar en zakjes maken die je alleen in een fles hoeft te mikken en er wat (osmose)water aan toevoegen. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan