Eén extreem schuwe neon tetra?


Eva&Rosa

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2021
Berichten
154
Leeftijd
48
Locatie
Omgeving Groningen
Hallo, sinds ik een hilletje voor de algeneter heb geplaatst, zit er vooral 1 neon tetra in? Zie foto, je ziet nog net de oogjes. Als de lamp uit is komt hij eruit, en ook om te eten. De rest zwemt gewoon rond. Ik vind het heel apart gedrag. Is het visje gewoon schuwer dan de rest? Of kan er iets anders zijn? Voorheen nooit vreemd gedrag gezien.

Ps waterwaardes al half jaar stabiel, oude juwel 54 liter.
20210808_132900.jpg
20210810_093057.jpg
 
Ik moest denken aan dit topic:


Daar was helaas ook geen oplossing. Ik vind het wel vreemd gedrag, als ze zich onveilig voelen zou ik eerder verwachten dat ze samenscholen.
 
O ja inderdaad, precies dat! Nou ja, misschien was hij altijd al schuw en is hij nu gewoon erg blij met dit perfect donkere huisje. Vanochtend met het licht uit en rustig in huis zwom hij wel in het schooltje.
 
6 (of ongeveer zoveel) Tetras kan je met moeite een groepje noemen, de ene vis ziet dan ook geen veiligheid in scholen aangezien er geen school is.
Ik ben er quasi zeker van dat moest je er nog 10 kopen hij wel vrolijk zal rondzwemmen maar wss niet meer zal scholen.
Want scholen is iets wat ze enkel doen bij gevaar. (ik heb dan toch liever dat m'n vissen zich veilig voelen in hun aquarium)
 
Ik denk dat het te licht is, te weinig beplant en te weinig neons. Best kans dat als je het wat donkerder maakt in eerste instantie, eventueel er nog een paar aan toevoegt dat het beter zal gaan.
 
Denk je dat het daar aan ligt? Ik twijfel. De andere tetra's zijn eigenlijk heel happy zo.
 
Verdedigd de tetra het plekje, je ziet het niet heel vaak maar sommige mannentetra's kunnen ook hun territorium hebben.
Het zou echter niet mijn eerste gedachte zijn. Ik denk ook dat er misschien wat meer beschutting en schaduw moet komen.
 
6 (of ongeveer zoveel) Tetras kan je met moeite een groepje noemen, de ene vis ziet dan ook geen veiligheid in scholen aangezien er geen school is.
Ik ben er quasi zeker van dat moest je er nog 10 kopen hij wel vrolijk zal rondzwemmen maar wss niet meer zal scholen.
Want scholen is iets wat ze enkel doen bij gevaar. (ik heb dan toch liever dat m'n vissen zich veilig voelen in hun aquarium)
Ja ik wil er wel graag meer.
 
Verdedigd de tetra het plekje, je ziet het niet heel vaak maar sommige mannentetra's kunnen ook hun territorium hebben.
Het zou echter niet mijn eerste gedachte zijn. Ik denk ook dat er misschien wat meer beschutting en schaduw moet komen.
Daar ga ik eens goed op letten. Want de algeneter en de cory's zie ik ook niet meer naar binnen gaan. Meestal als ze echt bang zijn verstoppen ze zich ergens achter of bij het filter ofzo. Maar dit is zo typisch, en de enige die dat doet. Dank voor de tip!
 
Verdedigd de tetra het plekje, je ziet het niet heel vaak maar sommige mannentetra's kunnen ook hun territorium hebben.
Het zou echter niet mijn eerste gedachte zijn. Ik denk ook dat er misschien wat meer beschutting en schaduw moet komen.
Beste Joff, bij het eten komt hij naar buiten. Het is een heel bescheten visje, de minst grote neon tetra. Hij eet goed maar gaat de groten uit de weg. Dus ik denk toch dat hij het holletje opzoekt voor rust. Ziet er verder gezond uit, en nu de lamp uit is zwemt hij met de rest mee. Gewoon een ander persoontje, blijkbaar. Nu de lamp uit is gaan de guppies (3 man) ook in rust (2 hangen bij het filter en 1 heeft voorkeur voor een plekje op de bodem). Die vind hij vast ook te druk dan. Jouw opmerking heeft me even goed aan het observeren gezet, dank!
 

Terug
Bovenaan