dwergvariant snakehead


C

Cyprinus carpio

Guest
Hallo allemaal,
ik zit met een vraagje ik zou graag een dwergvariant snakehead willen max 30 cm volgroeit. Nou is mijn vraag welke soorten zijn dat en waar zijn die eventueel te halen?
Alvast bedankt.
 
Kan iemand mij hierover advies geven? bedankt
 
Welkom op Aquaforum. :)

Ik heb van jou vraag een eigen topic gemaakt. Het is niet wenselijk een eigen vraag bij iemand anders zijn/haar topic te zetten. Zoals je gemerkt heb, was het niemand opgevallen, dat je in iemand zijn/haar topic een vraag gesteld had.
 
Sorry Crash dat wist ik niet haha!
Bedankt voor de info. zijn er eventueel ook andere soorten die nog onder dat formaat blijven? las wel iets over de channa guacha dat die rond de 25 a 30cm blijft, klopt dat? en de channa puclhra las ik ook iets over dat die rond de 20 25cm blijft. Als dat klopt. waar kan ik 1 van deze soorten dan krijgen?

Mvg Jordy
 
Ik heb straks wel 4 channa's over (zie mijn kitsch bak draadje). Maar ik doe ze niet zomaar weg, ik wil dan wel eerst de bak zien en weten wat je allemaal van plan bent qua temperatuur, medebewoners, voer enzo.
 
Ik heb een 200 liter aquarium en ben van plan er uiteindelijk 2 channas in te houden. geen andere vissen. soms wel wat levende vis als voer natuurlijk. ook wil ik regenwormen meelwormen krekels en spiering. de temperatuur wil ik rond de 24 a 25 graden. en 20 graden mits de soort een koude periode nodig heeft. inrichting wil ik met redelijk wat planten en een aantal stukken hout voor verstopplekken.

Mvg Jordy ;)
 
Ook wil ik er drijfplanten in een een stuk drijvend hout aangezien ik wel veel lees dat ze daar op gaan zitten, maar maakt het uit wat voor hout dat is? welke soort channa's zijn het eigenlijk die je hebt. foto's bij je harry potter bak kan ik ze niet echt goed zien is nogal donker. wel een erg mooi uitgewerkt idee trouwens :)
 
Tenminste het is een 240 liter rio. maar met je inrichting gaat er natuurlijk ook nog wat vanaf, daarom zei ik 200 als je je afvraagt wat voor aquarium het is

mvg jordy
 
Hier gaan wel een aantal soorten channa in.
Maar wil je er verder bijvissen bijhouden?
Zoja, wat dan precies?

Vergeet niet dat spiering vrij vet is.
Als je dit teveel gaat voeren krijg je echt vette vis.
Wat natuurlijk erg ongezond is.
 
ik wil er geen bijvissen bijhouden. puur vanwege de ruimte in me aquarium en ik weet dat het 9 van de 10x niet goed gaat. maar ik weet niet wat voor soort channa's Saskia heeft? zou graag pulchra of guacha willen gaan houden. ik weet inderdaad dat spiering een vette vis is. gebruik het ook voor het het vissen op snoek namelijk :p. ga dat zeker niet teveel voeren. maar soms wel puur voor de afwisseling en gewoon als een lekkernij eens in de zoveel tijd.
 
Saskia heeft de C. gaucha als het goed is.
Hier kan je zeker wel een koppel van houden.
Volgensmij wel 2 koppels had ik ergens gelezen.
Dan moet je wel een goed beplante inrichting hebben.

Inderdaad ik heb het ook wel is gebruikt om te vissen.
 
Als het de c. guacha is zou ze graag over willen nemen.
toch is het mijn bedoeling om er uiteindelijk 1 koppel in over te houden aangezien ze meestal de andere vissen doden zodra er een koppel is gevormd. dus hou ik er liever gewoon een koppel in. veel planten ben ik zowiezo van plan inderdaad en stukken hout voor schuilmogelijkheden.
 
Cyprinus carpio zei:
Als het de c. guacha is zou ze graag over willen nemen.
toch is het mijn bedoeling om er uiteindelijk 1 koppel in over te houden aangezien ze meestal de andere vissen doden zodra er een koppel is gevormd. dus hou ik er liever gewoon een koppel in. veel planten ben ik zowiezo van plan inderdaad en stukken hout voor schuilmogelijkheden.

Je zou even in haar dagboek kunnen kijken.
Hier zal ze het vast wel in hebben staan.
Ik dacht dat ze de C. gaucha had ja.
 
Ik weet dat aquarium speciaalzaak de heuvelrug in Rhenen vorige week een stuk of 7 soorten channa heeft binnen gekregen. Een paar grotere koppels en wat groepjes kleinere.
 
Bedankt voor de info jelle! misschien binnenkort even kijken
 
Channa Pulchra is ook een leuke soort, erg kleurrijk en wordt niet groot (+/-25cm).
uiteraard kan je het beste een groep kopen waar een koppel uit ontstaat (mocht je er mee willen kweken).
ook is het beter om ze als groep te laten opgroeien en op deze manier is het makkelijk om ze bij elkaar te houden (mits je er de ruimte voor hebt).
 

Terug
Bovenaan