Dwergklauwkikkertje


M

Merle

Guest
Hallo!

Ik heb sinds een paar dagen een dwergklauwkikker, en die zit 9 vd 10 keer verstopt. Alleen nu vraag ik me af hoe ik hem de rode muggen larven voer als ie steeds zo verstopt zit. Ik heb het gevoel dat als ik het laat liggen het mee word genomen word door het filter. Ik laat altijd het blokje eerst ondooien en doe het daarna in de bak. Moet ik misschien het blokje in de bak doen als het nog bevroren is? Iemand tips?
 
Je kan anders eens levend voer proberen. Ik heb de DKK ook en geef vaak watervlooien of witte mug en dan zie je ze het vangen. Diepvries zien ze inderdaad vaak slechter is mij ook opgevallen en je hoort ze eigenlijk ook met een groepje te houden.
 
Ze staan er bekend om dat ze vrij slecht zien dus ik doe zelf dan nog weleens wat in een voederschaaltje maar veel vliegt door de lucht als ze er om vechten als ze het eenmaal hebben gevonden en dat dwarreld weer de hele bak door. Ik geef dus zelden diepvries en meestal levend voer of voer van ik dacht Tetra.
 
Zijn DKK groepsdieren? Staat me iets van bij?
 
In de speciaalzaak was mij verteld dat DKK juist beter alleen af is.. nu begin ik toch wel te twijfelen
 
Dier speciaalzaken zeggen wel meer :)

Ervaring & kennis van aquarioten zeggen mij veel meer.

Zou ze zelf ook absoluut in een groepje houden, komen ze wss ook meer in het zicht.
 
Nee maar als minimale bak hebben ze aan een 60cm meer dan genoeg en natuurlijk moet de bezetting wel binnen de perken blijven. Ik hou ze dan ook zonder bijvissen.
 
Nee maar als minimale bak hebben ze aan een 60cm meer dan genoeg en natuurlijk moet de bezetting wel binnen de perken blijven. Ik hou ze dan ook zonder bijvissen.
je kan er niet vanuit gaan dat iedereen een 60cm bakt heeft. Het is wel zo verstandig om eerst de bak maat te vragen voordat we mensen gaan aanraden om er meerdere te kopen.
 
Ze hebben slechts 5 liter per kikker nodig dus in een 60cm kun je er al snel wat kwijt en in een kleinere bak zou ik ze zelf niet willen houden.
 

Terug
Bovenaan