Dwergklauwkikkers


K

KidNatsu

Guest
Ik heb de mogelijkheid 2 kikkertjes over te nemen van iemand op marktplaats. Ze heeft de kikkers in een plastic bak van 40 cm hoog zitten, zonder plekken op/uit het water om op te zitten. Ze voert ze pleco tablets en rode larven.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
Eerste, zijn dit wel dwergklauwkikkers? Of de gewone. Ze zegt dat ze grijs zijn, 3cm zijn en ze ze ongeveer een jaar heeft en ze groeien niet meer. Hier is een foto (ze probeerd een scherpere te maken) :
A7LQJl8


Volgende vraag, is het handig voor mij en de kikkers om ze over te nemen? Ik heb 60x30x36 aquarium met een zandbodem en wat schooltjesvissen (en later een algeneter en een koppeltje pauwooggrondels). Op dit moment kunnen ze alleen op de drijfplanten zitten, maar ik ben van plan iets op het (los te halen) dekseltje te maken met iets dat in het water hangt.
 
Dat is inderdaad een dwergje. Wel een magere.

Met het bestand dat je op het oog hebt wordt je bak wel aan de volle kant, maar het kan net.

Ze hebben alleen een plekje aan het oppervlak nodig waar ze aan een blad o.i.d. kunnen hangen. Meer niet.
 
Ze kunnen sowieso op mijn drijfplanten zitten, als ze naar niet te dicht bij de tl komen. En mijn idee van het plekje op het filter lijkt me alsnog leuk voor ze
 
Dat van de binnenfilter is een goeie zeg. Ik heb een bakje indraaien om ook deze kikkertjes te nemen namelijk.
We proberen de albino te bemachtigen maar tot op heden kan ik die nog niet vinden.
 
Ik zie net dat ik in de eerste post niet helemaal duidelijk was over dat het over het dekseltje ging van het ingebouwde filter blok.

Mijn idee is om er een soort gras op te plakken met wat bladeren, een klein plantje, steentjes en een stukje hout. De bladeren en het hout moeten dan in het water hangen. Mijn enige probleem is dat ik geen echte planten kan gebruiken, en ik weet niet welke lijm ik kan gebruiken.
 
KidNatsu zei:
ik weet niet welke lijm ik kan gebruiken.

Aquariumkit of aquariumlijm. Maar helemaaluit het water komen ze niet hoor.

Voorbeeld aquariumkit: Bizon Silicone Kit Glas, speciaal voor Aquaria. Of halen bij een aquarium speciaalzaak.

Voorbeeld aquariumlijm: JBL Haru (bij de aquariumseciaalzaak).
 
Ik meende ook al dat ze niet helemaal uit het water komen. Zover ik weet eten ze ook geen planten.
Alleen waar ze op het moment de albino hebben is me niet bekend dus we zullen eerst dan 3 gewone aanschaffen.
 
Bedankt voor het antwoord over de lijm, ik wist niet dat zoiets bestond.

@jessicapilon
Ik weet dat zij niet helemaal uit het water komen, daarom moeten de bladeren en hout in het water zitten deels. De rest is meer omdat het mooi is en dan beter bij elkaar past.

Edit: dat ik geen echte planten kan gebruiken is omdat ze dan gaan rotten, niet omdat ze opgegeten worden

Edit: van wat ik weet zitten ze graag half onder water, aangezien ze boven water ademhalen, maar als ze niet in het water zitten drogen ze uit, en gaan ze na een uur dood. De bedoeling is dus iets om op te zitten een beetje onder het wateroppervlak, maar ik wilde het niet aan mijn bak vastmaken.
 
Klinkt als een leuk idee. Ik ben benieuwd! :)
 
Ik wilde dww's gaan kopen, maar de dierenwinkel raadde ze af omdat ze kleine vissen zouden eten. Heeft iemand ervaring met dww's samen met visjes van 2/3 cm? Weet iemand of ze visjes eten?
 
Zover ik weet kunnen ze erg slecht zien en zal dat niet snel gebeuren. Een echt jong Gupje of zo zou bij toeval misschien kunnen maar verder niet is mij verteld. Wij willen ze ook over enkele weken dus gaan kopen.
 
Ik zag er ook 1 in het tuincentrum, leuk zo'n kikkertje. Gaat dat samen met garnaaltjes en kleine visjes? En wat eten ze???
 
Met garnalen en kleine visjes lijkt mij niet. Het zijn ook groepsdiertjes.
 
Ik heb vijf kikkertjes in mijn Rio 180L samen met guppen en appelslakken. Ze happen naar alles wat beweegt, behalve als het groter is dan zij zelf. Ze zien slecht, dus doen het vooral op gevoel. Toch vangen ze hier met regelmaat pasgeboren guppen. Dat vind ik prima, gratis levend voer en anders krijg ik toch te veel guppen. Maar wel iets om rekening mee te houden, De guppen die niet opletten, hebben ook wel eens pech. Ik heb daardoor 1 vrouwtje met een halve staart en 1 mannetje met een hap uit zijn staart. De kikkertjes zelf zijn erg leuk. Ondanks dat mijn bak vrij hoog is, gaat dat prima met luchthappen. Ze laten zich veel zien. Ik geeft ze Tetra FreshDelica Gelei, dat is er in verschillende uitvoeringen (met rode muggenlarven, watervlooien, etc). Af en toe krijgen ze een klein regenwormpje uit de tuin.
 

Terug
Bovenaan