Dwergklauwkikker


S

Sharon_xx

Guest
Ik heb een aquarium en daar zitten een stel vissen in. Ik zat rond te kijken en kwam een leuk vriendelijk dwergklauwkikkertje tegen die makkelijk bij deze vissen kunnen.

Doen Ja of Nee ??
 
Dat is afhankelijk van welke vissen je hebt in wat voor bak. Deze kikkertjes zijn groepsdiertjes dus je houdt ze beter met een stuk of 5 exemplaren.

Grind kan levensgevaarlijk voor ze zijn, dus zorg ervoor dat je een zandbodem hebt (better safe than sorry).
 
Ik hoorde in de dierenwinkel dat deze diertjes bodemdiertjes zijn.Deze blijven vaak op de bodem.
Dat heeft die medewerker van die winkel mij vertelt of dat klopt zou ik niet weten.
Ik heb Maanvissen en neon tetra's in mijn aquarium zitten.
Maar dwergklauwkikkers zijn niet extreem groot.Een zandbodem komt goed want die zit er al in.

En een kikkertje meer of minder moet ook geen kwaad kunnen.
 
Ik vroeg naar de vissen omdat sommigen gevaarlijk kunnen zijn voor dwergklauwkikkers. Neon tetra's en maanvissen lijken me geen probleem qua gedrag. Er is wel een ander probleem: maanvissen hebben een hoge bak nodig, te hoog voor de kikkers (ze moeten lucht kunnen happen). Ik zou ze niet in bakken zetten die hoger zijn dan 50 cm. en die zijn te laag voor maanvissen.
 
De dwergklauwkikkers waar ik informatie over gevraagd heb hoeft volgens de dierenwinkel medewerker niet echt lucht te happen omdat het volgens hem echte bodem dieren zijn. Ik moest wel meer planten aanschaffen omdat sommige vissen inderdaad een bedreiging kunnen zijn voor deze beestjes.En ik heb wel een redelijk groot aquarium.

Maar ik ben er nog niet zeker van of ik wel een dwergklauwkikker wil kopen omdat ik mogelijk wel vissen wil die er een bedreiging voor kunnen zijn. Maar ik heb nog genoeg tijd om mijn aquarium uit te breiden en na te denken over wat ik precies wil.
 
Sharon_xx zei:
De dwergklauwkikkers waar ik informatie over gevraagd heb hoeft volgens de dierenwinkel medewerker niet echt lucht te happen omdat het volgens hem echte bodem dieren zijn.
Fout! Mis! Volgende keer beter meneer van de dierenwinkel! Meer kan ik er niet van maken.

of was het een ander diertje dan onderstaande:
dwergklauwkikker.jpg


~ Ivo
 
Tegen mij zou dan verkeerde informatie gegeven zijn. Maar ik vraag het nog wel na. Je hebt namelijk nog verschillende soorten als ze dat niet verkeerd ge�nformeerd heeft. Maar ik weet toch nog niet zeker of ik het ook wel wil. Ik wil namelijk nog andere bodemdiertjes.
 
Um, ik heb hier toch een paar soorten bodemvissen die regelmatig lucht komen happen, dus of het een bodemsoort is of niet wat maakt dat nou uit? Mijn middenlaag- en oppervlaktevissen happen nu juist nooit lucht... En natuurlijk moeten dwergklauwkikkers luchthappen, die hebben toch longen en geen kieuwen..! Klinkt weer als een fantastische verkoper :juggle:
 
Was het nu dat diertje waarvan ik een foto liet zien of niet?

~ Ivo
 
Het was een albinoklauwkikker , maar daar in de dierenwinkel zou het aquarium dan veel te hoog zijn. Maar als ik jullie reacties zo zie is dat inderdaad een flut verkoper. Want mij zijn allemaal verkeerde dingen wijs gemaakt. Stel nou dat ik het diertje al had gekocht dan had ik hem geen goed leventje kunnen geven , dat had ik dan echt heel erg gevonden.
 
Deze albino?

CmpQFgNooTzQ2H68G8YKrPG1FJxDjzCi.jpeg



Of deze albino?

CmpQFgNooTzQ2H68G8YKrPG1FJxDjzCi.jpeg
 
De tweede
 
Dat worden flinke jongens:

649462jones_0_82_dsc_0312.jpg
 
Ja dat klopt daar had ik ook wel op gerekend.
 
Echt een dwergje is dat niet meer :p
 
Maar ik weet nog niet of ik het wel doe.
 
Voor deze kikkers (Xenopus laevis) mag de bak hoger zijn, maar je kan ze niet combineren met kleine visjes.
 
Ik denk dat ik voor andere bodembewoners ga
 
Dan gaat het niet samen met neon tetra's denk ik
 

Terug
Bovenaan