Dwerg gourami


kimmila

New member
Lid geworden
11 december 2021
Berichten
3
Leeftijd
38
hallo allemaal ik dacht dat ik een koppeltje dwerg gourami had gekocht, maar nu denk ik dat dit toch 2 mannen zijn. kunnen jullie mij hierbij helpen.

groetjes kim
 

Bijlagen

  • 20211211_214417.jpg
    20211211_214417.jpg
    117 KB · Weergaven: 95
  • 20211211_214707.jpg
    20211211_214707.jpg
    114.6 KB · Weergaven: 102
Hoi Kim!

Het is een beetje moeilijk te zien bij deze soort vind ik, maar ik denk dat jij een mannetje hebt (foto 1) en een vrouwtje (foto 2).

De eerste vis heeft een iets puntiger uiteinde van de rugvin. Als het een jonge vis is zal dit waarschijnlijk nog duidelijker worden de komende tijd. Hij heeft niet zo veel kleur voor een man, maar dat kan hoor; je hebt zoveel kleurslagen tegenwoordig. Vis twee is juist weer lekker fel gekleurd. "Powder blue" als ik het goed heb. En dan kun je in eerste instantie denken: oh, is het dan geen man? Maar met zo'n afgeronde rugvin moet dat haast wel een vrouwtje zijn.

Alleen, bij vrouwtjes verwacht je juist weer een dikkere buik, en die is hier niet zo duidelijk te zien. Dus óf het vrouwtje is nog niet volgroeid, óf.......
 
Laatst bewerkt:
2 is een man. Nummer 1 heeft puntige vinnen, maar de lichaamsbouw is vrouwelijk. Deze wil ik nog even iets beter bekijken, maar ik neig naar een dame
 
Als dat zo is, ben ikkie stekeblind. :DD
 
😅 hier schiet ik niet veel mee op🤣🤣 wel bedankt voor jullie berichtjes, en ook dat het niet 2 van hetzelfde geslacht zijn in ieder geval😊 en weten jullie mischien ook hoeveel koppeltje je kan houden in een bak van 120 liter.

groetjes
 
Het kan ook nog dat we allebei 50% fout zitten, de ene persoon bij vis 1 en de andere bij vis 2, en dat je alsnog 2x hetzelfde geslacht hebt. :p De kans is dan het grootst op twee mannen.

Ik zou het bij één koppeltje houden. Dit zijn territoriale/agressieve vissen onderling. Wat misschien wel kan werken is een tweede vrouwtje erbij, als je die überhaupt kunt vinden. Gaat ook niet altijd goed, maar one could try.
 
Ik zou het inderdaad bij een man houden. Ik heb zelf twee koppel in een 160l (1 meter), goed beplant. Als het donker wordt wordt daar flink achter elkaar aan gejaagd. Mannetjes achter elkaar en achter vrouwtjes. Ze moeten echt flink wat ruimte hebben om het een beetje gezellig te houden.
 
hahah dan hou ik het hierbij en dan hopen dat een mannetje en vrouwtje zijn.. bedankt!:giggle:
 
100% zeker een vrouw en een man. 1 is een vrouw, 2 is een man.
 
Wat Botia zegt, 1 is een vrouw, 2 is een man.
 

Terug
Bovenaan