Dupla plantfix


J

Jeem

Guest
ik heb zo juist een anubias en javavaren met de dupla plantfix op hout geplakt.
Ben er helaas nog niet zo handig is dus ben niet heel tevreden maar goed het is de eerste he..

Je kan dat gelijk terug in het aquarium zetten dus na een paar minuten heb ik dat ook gedaan.
Eenmaal in het water zie ik nu dat ik overal te veel lijm heb gebruikt :oops: want de lijm is onderwater wit. Gaat dit nog weg of is dit nu een blijvende ergenis? Ik vind dit namelijk wel erg lelijk.
 
Dit blijft helaas. Gaat op den duur wel minder opvallen.

Ik heb met het op vast lijmen van Anubias slechte en goede ervaringen. Laatst 10+ plantjes gelijmd, bij 2 rot de wortelstok. Geen idee waarom, misschien teveel lijm gebruikt?
 
Ja zonde is dat,heb ik hier ook maar na een tijd wordt het wit toch wel iets minder wit door een algaanslag oid.
 
Helaas
Van voor is het 1 grote plek maar van de achterkant en zijkant veel erger :'(
Het is nu heel op vallend zoals op de foto van voor te zien is maar goed hopelijk stoort het minder wanneer het niet meer zo spierwit is.
( voordat iemand gaat zeggen dat ik meer drijfplantjes nodig heb dat weet ik, maar de limnobium laevigatum deed het eerst heel goed maar verpieterd nu allemaal dus ik ben aan het kijken naar een ander drijfplantje.
Ook een achtergrondposter ligt al een tijdje klaar maar dat word een klusje voor van de week).

Iemand nog tips voor een volgende keer? Ik krijg de plantjes er namelijk niet opgeplaats zoals ik wou, ze bleven ook moeilijk plakken vandaar het teveel aan lijm.

10B94F8A-09E7-48D1-BF52-35FA3C33A3C4.jpeg
 
Ik dep het hout en de wortels zo droog mogelijk. Doe een klodder lijm op het plantje en druk het dan tegen het hout. Ik houd het dan nog enige tijd vast om het op zijn plaats te houden. Het duurt echt even voordat het muurvast zit.
 
Ik heb deze lijmsoort ook gehad en het viel me op dat je er redelijk veel van nodig had om een plantje fatsoenlijk vast te lijmen. Daarna heb ik eigenlijk alleen nog maar secondelijm gebruikt omdat je er minder van nodig hebt, het niet wit word onder water en veel sneller hecht. Let wel op dat je een secondelijm gebruikt op basis van cyanoacrylaat, dat is namelijk veilig voor gebruik in het aquarium.
 
Zover ik weet koopt Bertus deze lijm altijd bij de ACTION en daar kost het bijna niks en het is veilig in het gebruik
 

Terug
Bovenaan