Dubai 80 (Killerfish)


Wat @blackmoor idd aangeeft. Op de meeste externe filters zitten kogelkranen om de slangen af te sluiten als je de filters wilt reinigen. Dit zodat de intake en output in het aquarium kunnen blijven hangen. Door de kraantje in de uitvoer iets dicht te draaien, knijp je de stroming; je zorgt er eigenlijk voor dat je filter een minder sterke stroming geeft.
De kraantje zijn op onderstaande foto te zien als koppeling tussen slang en filter, hoop zo een beetje duidelijk re zijn. Die groene dingen. Staat op dr foto nog allemaal open
20170905_160411.jpg
 
Gave foto's weer en geweldige visjes vind ik die halfsnavelbekjes,mogen idd flink wat eten want zijn mager maar is vaker met vissen die net van de winkel komen.
 
Wat @blackmoor idd aangeeft. Op de meeste externe filters zitten kogelkranen om de slangen af te sluiten als je de filters wilt reinigen. Dit zodat de intake en output in het aquarium kunnen blijven hangen. Door de kraantje in de uitvoer iets dicht te draaien, knijp je de stroming; je zorgt er eigenlijk voor dat je filter een minder sterke stroming geeft.
De kraantje zijn op onderstaande foto te zien als koppeling tussen slang en filter, hoop zo een beetje duidelijk re zijn. Die groene dingen. Staat op dr foto nog allemaal open
Bekijk bijlage 52235
Bedankt Mike weeral iets bij geleerd en ik ga me denk ik nog 2 Tetratec 600 of 1 Tetratec 800 en 1 Tetratec 600 kopen zodat ik ook wat meer zuigkracht heb in de bak.
Is het te vertrouwen dat ik die in 2dehands aankoop of beter niet ?
 
Bedankt Mike weeral iets bij geleerd en ik ga me denk ik nog 2 Tetratec 600 of 1 Tetratec 800 en 1 Tetratec 600 kopen zodat ik ook wat meer zuigkracht heb in de bak.
Is het te vertrouwen dat ik die in 2dehands aankoop of beter niet ?
Als je vraagt of je hem draaiend op een emmer kunt zien, waarom niet? Als ze daar problemen mee hebben weet je direct dat het niet vertrouwd is ;)
 
Gave foto's weer en geweldige visjes vind ik die halfsnavelbekjes,mogen idd flink wat eten want zijn mager maar is vaker met vissen die net van de winkel komen.
Klopt, ze krijgen daar dagelijks te eten maar toch blijf je dat wel houden denk ik. In al die jaren zal ik ook slechts een vis of 2 uitval hebben gehad na aanschaf daar, dus ben ik met de vissen ook niet bang voor. Gewoon even goed gaan verwennen!
 
Als je vraagt of je hem draaiend op een emmer kunt zien, waarom niet? Als ze daar problemen mee hebben weet je direct dat het niet vertrouwd is ;)
Dat kan als ik er ter plaatse kan zijn maar als ik nu een mooie filter zie op Marktplaats zeg maar dan kunnen ze dat niet tonen aan de hand van wat je zegt.
 
Dat kan als ik er ter plaatse kan zijn maar als ik nu een mooie filter zie op Marktplaats zeg maar dan kunnen ze dat niet tonen aan de hand van wat je zegt.
En bestellen via een site als zooplus? Heb daar niet heel veel voor mijn tetrarecs betaald en leveren dach tik ook in belgië
 
En bestellen via een site als zooplus? Heb daar niet heel veel voor mijn tetrarecs betaald en leveren dach tik ook in belgië
Ja dat klopt Mike ik heb mijn 800 plus er ook gekocht en ze zijn niet zo duur en verzenden ook naar Belgie maar hun voorraad raakt uitgeput.
 
Even tijd voor een korte update. Alles doet het goed en de vissen zijn al flink aangekomen. De anubias wel vervangen door de varens welke ik even tijdelijk in een andere bak had, omdat de anubias alle blaadjes verloor en begonnen te verslijmen/vergaan. Maar uit de bak gehaald dus helaas. Daarbij ook net het zand toegevoegd. Niet veel foto's, mede omdat het water ook vrij troebel is geworden. Daarnaast ook een dosis filtermedium toegevoegd, vergeten vooraf een foto te maken dus vrij cloudy. Binnenkort maar even een uitgebreidere update als de bak weer helder is, voor nu even onderstaande paar foto's

Om te beginnen met een hele gave foto, al zeg ik het zelf, van 1 van mijn L104
20170909_132955.jpg


Zand toegevoegd met een leeg voederpotje om het meeste stuiven tegen te gaan. Lukt nooit helemaal, maar merkte dat vanaf boven gieten helemaal niet ging lukken
20170914_192634.jpg


Links dus zoals aangegeven weer de javavarens. Even de tijd geven om wat breder en dichter te groeien, maar komt wel goed! Is een sterk plante heb ik gemerkt
20170914_193118.jpg


Zandstrand, nog even voordat ik het filtermedium toegevoegd had
20170914_194519.jpg


En de bak zoals hij er nu bij staat. T5 aangelaten om wat meer licht te hebben, daarna even uitgedaan en de andere foto gemaakt. Bewust het zand wat lager om er voor te zorgen dat het niet helemaal over mijn grind komt te liggen. Zo kunnen de vissen mooi grondelen, wordt de laag niet te dik en blijft het voer hier mooi liggen. De afgelopen dagen hier ook al gevoerd, dus de vissen weten niet beter dan dat hier de tabletten elke keer liggen, maar zo ook de muggenlarven van laatst
20170914_200015.jpg
20170914_200026.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook had kunnen doen…lege petfles. Deze voor de helft vullen met zand en de rest met water. Opening afsluiten met vinger en fles ondersteboven in aquarium doen. Op de plaats waar je de bodem wil hebben vinger voor opening halen. Het zand zal nu uit de fles op de bodem vallen en het stuiven zal in de fles blijven. Tip ooit eens gevonden op een forum, zelf uitgeprobeerd, en het werkt echt.
 
Ziet er mooi uit hoor!
Tnx!

Wat je ook had kunnen doen…lege petfles. Deze voor de helft vullen met zand en de rest met water. Opening afsluiten met vinger en fles ondersteboven in aquarium doen. Op de plaats waar je de bodem wil hebben vinger voor opening halen. Het zand zal nu uit de fles op de bodem vallen en het stuiven zal in de fles blijven. Tip ooit eens gevonden op een forum, zelf uitgeprobeerd, en het werkt echt.
Wist ik niet. Volgende keer maar doen als ik toch besluit het zandstrand wat aan te vullen

Altijd prettig om nieuws te vernemen hier in jouw topic.:thumbs:
Fijn om te horen:D

Leuk weer Mike! Idd echt een gave foto van je L104!
Tnx! Hij ligt vaker op dit plekje. Onder het hout links, waar nu de varens staan. Staan een uitstroom op deze plek dus wellicht vind hij de stroming gewoon erg lekker of heeft hij zich de kokosnoot toegeëigend. Wie weet..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wist ik niet. Volgende keer maar doen als ik toch besluit het zandstrand wat aan te vullen

Ik deed het met een beker met een schenktuit.... Maar dat werk ook lang niet zo handig als met een petfles idd! Maar krijg het zand dat je net hebt gewassen maar eens in je petfles als het nog nat is?
 
Ik deed het met een beker met een schenktuit.... Maar dat werk ook lang niet zo handig als met een petfles idd! Maar krijg het zand dat je net hebt gewassen maar eens in je petfles als het nog nat is?
Droog in de petfles en dan spoelen? Of zoals mij niet spoelen en zo de bak in. Laat de bak meestal spoelen bij zo'n klein beetje... wordt het wel iets mistig maar dat trekt ook wel weer weg. Zo kan ik het ook gerichter plaatsen dan wanneer het nat is
 
Maar als je het onderwater doet dan wordt het toch vanzelf nat?
Ja, maar dan kan ik met het potje naar de plek waar ik het wil (als het potje langzaam is gevuld met water) en dan loopt het zo uit het water. Zo bedoelde ik

Spoelen heb ik niet gedaan. Het vuil blijft achter in de fles.
Dat zou helemaal fijn zijn. Al is de bak nu al weer helder, heel veel zand heb ik ook niet toe hoeven voegen gelukkig :D

Staat er mooi bij, ook gezien hoe helder je bak is! Sjonge jonge :thumbs:
Tnx! Ja, blijft verbazend helder. Super blij mee. Denk dat de actieve kool die ik in mijn filter heb gedaan voor de kit ook hier van positief effect op is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo'n matzwarte gladde achtergrond heeft toch eigenlijk wel iets!

Ik vind het heel mooi. Het zand paatje accentueert de scape heel goed!
 
Ziet er goed uit Mike ;)
Tnx!

Tnx! Zelf ook erg blij met het resultaat

Ik heb eens je hele fotoalbum doorgekeken Mike, maar wat veranderd jouw bak toch steeds weer mooi!
Ondanks de veranderingen eigenlijk nooit uitval en altijd op zoek naar verbetering. Zit wel in me, vrij besluiteloos in dat soort dingen. Heb ik ook met de vissen, liefst heb ik elke week een andere scholenvis zwemmen, al zijn er ook vissen (zoals de goldstripes) die voorlopig echt niet weg gaan! Hoop er ook mee te kunnen kweken over een tijdje. Zou heel gaaf zijn als dit lukt :D

Zo'n matzwarte gladde achtergrond heeft toch eigenlijk wel iets! Ik vind het heel mooi. Het zand paatje accentueert de scape heel goed!
Is vrij simpel; acrylverf van de action op de buitenkant van de bak. Heeft me met kwast en verf nog geen 2 euro gekost denk ik. Vind het ook erg rustig ogen en maakt de bak een stuk dieper (visueel) dan dat hij daadwerkelijk is. Daarbij vind ik het ook gaaf dat de planten, maar ook de vissen, er zo goed tegen afsteken.
Het zandpaadje miste ik ook in mijn vorige scape. Vooral blij met hoe goed het gelukt is. Strandje voor in de bak is lekker natuurlijk en loopt heel soepel en subtiel onder de planten door weg. Is ook niet eens echt een einde te zien, wat ook de hoop/het streven was. Zal binnenkort eens kijken of ik wat beter op de foto kan zetten wat ik bedoel
Tnx voor het compliment! Van de accentuering vd scape :thumbs: Blij om te horen :D
 
Ik zie dat jouw planten mooi blijven dus dat betekend dat de 2 ancistrussen er niet aan komen ?
 
Ik zie dat jouw planten mooi blijven dus dat betekend dat de 2 ancistrussen er niet aan komen ?
Nee klopt, net zo min als de andere vissen/bewoners eigenlijk. Voeg, naast de voedingsbollen bij de wortels, ook niks toe aan voeding ofzo. Kon je trouwens niet in slaap komen :D

Prachtig aquarium !!!
Tnx!
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast ook even een korte update. Even een kort filmpje gemaakt van de halfsnavels, hoe graag ze op het eten afschieten. Lastig voeren met een camera in 1 hand iig..
Daarbij nog wel een vraagje; dat olieachtige laagje blijft eigenlijk op mijn water hangen, ook al heb ik de skimmer (diy) er in hangen. Deze filtert wel het wateroppervlak schoon qua voer enzo, maar deze laag blijft. Iemand die tips voor me heeft?


En ook nog even wat foto's
Mijn kuhli op zijn vaste plek, komt hier af en toe graag neuzen en is relatief vaak te zien, ondanks dat hij de enige van zijn soort is. Woont hier echt tussen het hout en komt via het gat in het hout dan ook graag een oogje in het zeil houden
20170917_115327.jpg


Met de garnalen meestal de eerste die op de voedingstabletten afduikt. Vaak gevolgd door de corydora en rathbuni (hier helaas geen foto van deze keer)
20170917_115443.jpg

I see you :D
20170917_115513.jpg

En even de foto hoe het zandpad eigenlijk mooi wegloopt. Vanaf een iets hogere hoek lijkt er geen einde aan te komen en de planten groeien hier straks ook mooi over/in is de hoop. Focus ligt op de helena, mooi met zijn slurf omhoog
20170917_115545.jpg


Javamos wil het ook eindelijk goed doen
20170917_115713.jpg

En ook met de riccia van @blackmoor heb ik totaal nog geen problemen!
20170917_115719.jpg

Voer 2x per dag een klein portie. Begin van de dag en eind van de dag. Daarnaast af en toe nog een tablet voor de corydoras afgewisseld met wat voer voor de garnalen. Vissen doen het allemaal goed en is ben echt superblij met deze vissen! Nieuwsgierig als de pest en totaal niet bang. Zelfs als ik met mijn handen de bak in ga en de rathbuni's nergens te bekennen zijn, blijven deze vissen onverstoord aan het oppervlak kleven en gewoon langs me heen zwemmen
20170917_115752.jpg
 
Fijn dat het het zo goed doet Mike! Heeft onderwater toch wel aardig wat licht nodig heb ik toch gemerkt maar bij jou komt dat vast wel goed!
 
Nee klopt, net zo min als de andere vissen/bewoners eigenlijk. Voeg, naast de voedingsbollen bij de wortels, ook niks toe aan voeding ofzo. Kon je trouwens niet in slaap komen :D


Tnx!
Das mooi om te vernemen en ik denk er aan om een rode ancistrus aan te schaffen en idd ik ben een echte nachtuil en vroeg op dus ik slaap niet echt veel nee.
 

Terug
Bovenaan