Dubai 80, de mini-versie (Killerfish)


Mooi bakje ook weer en wat een tros eieren heeft die garnaal!
Heb zelf zo goed als geen thermometers meer in de bakjes en kijk gewoon ff met de TDS meter om te checken.
 
Ik heb ook een zwak voor mooie stukken kienhout maar ik ga het deze keer eens proberen met spiderwood en of Manzanita hout.
Keer wat anders wat ook heel gaaf kan zijn! Ben benieuwd!

Prachtig, wat een mooie garnaaltjes ook! Tof that ze het erg naar hun zin hebben, mooi buikje :)
Kans om wat anders te houden dan vuurtjes. Komt eind van de week ook

Mooi bakje ook weer en wat een tros eieren heeft die garnaal!
Heb zelf zo goed als geen thermometers meer in de bakjes en kijk gewoon ff met de TDS meter om te checken.
Beetje twijfel is er ook wel of ik er 1 in wil, maar is ook wel weer makkelijk in een oogopslag te zien. Kijk morgen even of dit werkt en of het te zien is en dan van daar uit verder. Net thuis van werk maar ga nu niet de lampen nog aandoen, schrikken de vissen te veel van ben ik bang.. gisteren ook gedaan voor de foto en toen had ik al een zalmpje o p de grond namelijk :stom:
 
Het begon met een bak waar ik niet helemaal tevreden over was en waar ik graag ergens nog iets van mos ofzo in wou hebben, ook voor de crystals en zeker nu er jongen op komst zijn. Via marktplaats onlangs een advertentie gezien en gisteravond even een prachtig plantje opgehaald. Omdat we de tuin van mijn oma moesten versieren, welke vandaag 75 is geworden, gisteren niet aan toegekomen om hier mee aan de slag te gaan. Net weer thuis dus gelijk maar aan de slag gegaan

De plek was bekend... (raad de plek :D)
20180803_095753.jpg


...dus kwam de volgende stap aan bod; een goede steen uitzoeken.
20180803_094950.jpg


Steentje uit mijn verzameling leisteen gehaald en de stap was klaar. Volgende stap, het plaatsen van de zuignapjes. Waarom, zul je wellicht denken, nou zodat de steen met het toekomstige plantje hier op kan rusten
20180803_095951.jpg


Plantje op de steen gelegd, yup; het is de Fissidens fontanus geworden. Mooi van de grond zodat de vissen en het vuil er onderdoor kunnen en het hier, hopelijk, een mooie bol gaat vormen
20180803_095031.jpg


Flink inbinden met visdraad
20180803_095708.jpg


En op het gereserveerde plekje leggen
20180803_100038.jpg


En dan nu wachten tot het mooi groeit.
20180803_100048.jpg
 
Ik had van die window ledges gekocht, bewust in het zwart. Bleken die ook doorzichtige zuignappen ze hebben die... dus wit worden onder water.
Goeie oplossing heb je gevonden.
 
Je bent wel een krak in het bedenken van zo'n toestanden en mooie oplossingen he Mike.;)
Hartelijk gefeliciteerd voor je oma.:thumbs:
 
Ik had van die window ledges gekocht, bewust in het zwart. Bleken die ook doorzichtige zuignappen ze hebben die... dus wit worden onder water.
Goeie oplossing heb je gevonden.
Kende de roosters, maar wou er eigenlijk niet mee wachten of geld aan uit geven. Steen ligt er ook los op, maar verwacht wel dat dit goed gaat zo. We shall see

Nog van harte met je oma.
Tnx

Je bent wel een krak in het bedenken van zo'n toestanden en mooie oplossingen he Mike.;)
Hartelijk gefeliciteerd voor je oma.:thumbs:
Ja toch, lekker creatief :D Tnx!
 
Bel je de lfs omdat het woensdag is, de leverdag van vis en dus mijn bestelde vissen, met de vraag wanneer de vissen verwacht worden. Met de achterliggende gedachte dat ik de vissen dan op kan halen zo uit het zakje, zonder dat ze daar in de bakken gaan en 10 min later voor mij weer uitgevangen moeten worden. Blijkt dat ze er al waren geweest, happy me. Dus gelijk maar richting de winkel om de vissen op te halen, welke idd nog in het zakje zaten over te wennen

Het zijn uiteindelijk 20 boraras merah geworden (met de aanname dat er gewoon 20 in de zak zitten, straks na het overwennen even tellen). Wou voor een stuk of 10 a 12 gaan, maar als ik zie hoe klein het schooltje er daar uitzag in de 60cm waarin ze aan het overwennen waren... Overstag en de hele zak dus maar mee

Daarnaast toch de pygmaeus meegenomen, 10 stuks. Wil de gok nemen of ze op de bodem blijven, want vind ze wel heel gaaf om te zien en ze worden niet groot. Deze heb ik al kunnen tellen en zijn er inderdaad 10 minivisjes. Zat in de gedachte met een stuk of 7, maar dan maar gewoon alles mee voor die prijs

Wat centjes minder en visjes rijker, maar voorlopig is deze bak nu even voorzien van voldoende vis
20180808_113207.jpg
20180808_113211.jpg
20180808_113230.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi visjes Mike, daar ga je nog heel erg van genieten. 20 Lijkt me een goed aantal hoor.
 
Paar dagen verder en het gaat prima. Vissen zwemmen vrolijk door de bak en gaan prima samen. Corydoras af en toe wel boven de bodem te vinden, maar vooral op of in de bodem :D Even kijken hoe dit gaat. Net het licht aan (op sommige foto's zelfs nog uit), dus nog niet allemaal even goed op kleur.

Vooral de cory's zijn echt nog klein. Een cm of 1,5, heel veel groter zullen ze niet zijn denk ik. Nieuwsgierig zijn ze iig wel en volgens mij hebben ze de hele bak al onderzocht. Leuke is dat ze eigenlijk constant rechtsvoor in de bak zitten, op het open gedeelte ipv onder het hout.
20180808_115129.jpg
20180808_115153.jpg
20180808_115218.jpg

20180808_120024.jpg


Yumyum
20180808_115632.jpg


Allemaal bij senior, welke al een aantal weken alleen in de bak zit. Vooralsnog met een best verschil in grootte en kleur, maar de rest lijkt ook nog erg jong/klein dus dit zal vast bijkleuren als ze nu dezelfde voeding krijgen. Op d eeerste foto linksboven, de tweede zwemt ie rechtsonder
20180808_134749.jpg
20180808_134754.jpg


En het gaat ook allemaal goed samen. Heb zowaar alle 10 de cory's op 1 foto gekregen :D
20180808_135237.jpg
 
Eh, vanmorgen dus de timer op aan gezet voor het planten van de planten en deze dus glad vergeten terug te zetten. Gevolg; de lampjes waren net nog mooi aan :D

Tijd voor betere foto's dus;
Beginnen met een niet spiegelende totaalfoto
20180820_220350.jpg


De crypto groeit ook mooi. De eerste foto was van toen ie net geplaatst was zo'n 6 weken geleden, de tweede van hoe die er nu bij staat
20180701_032611.jpg

20180820_220340.jpg


Garnalen niet allemaal een even mooie dekking, maar ach, dat zal ook wel de reden zijn dat ze het overleven zonder speciale waterwaarden
20180820_220336.jpg
20180820_220431.jpg
20180820_220438.jpg
 
Ondertussen een paar weken verder en het eea is gewijzigd. Wat andere vissen en planten, maar dat is het eigenlijk ook wel.

Voorheen de grassen in de bak, welke nu vervangen zijn door een ander plant van @Albert.K Plan is dat deze mooi de hoek vullen, leuk voor de garnalen en op de bodem voor de cory's. Ook sinds een week de 4 oto's uit de dubai overgezet, de andere 3 zijn om onverklaarbare wijze overleden dus nu naar een bak met hout. Glas was een beetje smerig maar dit was door de vissen na een dag al opgelost. Bak staat hier ook op de zon als de blinderingen open zijn, dus die houdt ik zoveel mogelijk dicht als de zon echt schijnt.
Before
20180905_143619.jpg
20180905_143630.jpg


En after. Ik heb er dus niks aan gedaan
20180906_191103.jpg


En gisteren wat gewisseld in planten en vis. De boraras teruggebracht naar de winkel omdat de leverancier de verkeerde vissen heeft geleverd. De boraras maculatus ipv de bestelde merah. Wel geleverd als merah, maar waren helaas niet de vissen die in het zakje zaten. Dus 11 rasbora espei uit de andere bak gehaald, of iig de mooier gekleurde hengeli, en in deze bak. Ben ik erg tevreden mee en ziet er prachtig uit. De rest in de grote Dubai zal ik waarschijnlijk gaan verkopen om te kijken naar een nieuwe school voor in deze bak. Wat dat wordt moet ik nog even naar kijken, dus als er tips zijn. In deze dagen gaan ook de bijltjes nog weer over naar deze bak, zodat ik in beide bakken nog maar 1 soort aan het oppervlak heb.

Tijdens het vangen even in een bakje om de tel goed bij te kunnen houden.
20180910_173051.jpg


Tja, snelle vissen dus niet altijd even scherp op de foto. Wel heel mooi op kleur ondanks dat ze hier net een paar seconden in de bak zaten. Ja, nog voordat de planten zijn verwisseld
20180910_173222.jpg

20180910_173230.jpg

20180910_203322.jpg


En de bak nu
20180911_192854.jpg
20180911_192902.jpg
20180911_192858.jpg
 
Wat kleine veranderingen aan de bak qua bewoners. De habrosus zijn verhuist naar de grote dubai omdat ik hier, als het goed is, binnenkort wat jonge corydoras panda voor kan krijgen. Vind de habrosus wel leuk, maar zijn niet de bodemcorydoras die ik zoek. Daarnaast zijn ze vanaf mijn bed nauwelijks te zien, omdat de bak daar te ver voor weg staat.
De beide apisto's zijn wel verhuist naar deze bak. Mijn vorige vrouwtje is helaas overleden, geen idee waardoor, maar daar heb ik een nieuwe voor gekregen. Vermoed dat deze bak wat rustiger en beter is voor ze, maar we zullen zien.

Overwennen
20181011_175208.jpg
20181011_175212.jpg


En foto van vanmiddag, paar dagen in de bak nu
20181015_142456_capture(0).jpg


Met manlief
20181015_142804.jpg


En oh ja, ik heb jonge crystals :smitten: Ook is iig 1 van de vrouwen zwanger, die kreeg ik alleen niet op de foto
20181011_214946.jpg
 
Heel mooi en mooie foto's!

Krijgen we nog eens totaaltjes? Please?
 
Wat maak jij mooie Foto's. Vissen staan er goed op. Jammer van het vrouwtje en toch ook weer een geluk dat er nog een vrouwtje van is.
Op dit moment heb ik de agazissi faire red zitten met 2 vrouwtjes. Ik vind het rustige vissen.
 
Wat maak jij mooie Foto's. Vissen staan er goed op. Jammer van het vrouwtje en toch ook weer een geluk dat er nog een vrouwtje van is.
Op dit moment heb ik de agazissi faire red zitten met 2 vrouwtjes. Ik vind het rustige vissen.
Tnx! Maak ze gewoon met mijn telefoon. Zijn inderdaad hele rustige vissen en durf het daarom ook wel aan er wat corydoras bij te zetten. Vooralsnog is dat in de grote bak ook goed gegaan, maar ja, daar was ook wat meer ruimte. Wel heel gaaf om te zien hoe ze hier zand happen en zeven, heb ik ze in de andere bak niet zo zien doen.
Was ook de laatste vrouw die ze hadden, dus had geluk

Heel mooi en mooie foto's!

Krijgen we nog eens totaaltjes? Please?
Zekers, nog niet helemaal helder zoals ik het wil, maar wat wil je na het rommelen. Wou even wachten tot de avond ivm reflectie. Moest hier wat zand uithalen voor in de grote bak namelijk, gezien ik door mn voorraad heen was. Helaas zie ik de krassen ook steeds meer, maar twijfel of ik een andere bak wil halen
Met leds
20181015_193947.jpg


En de t8
20181015_194512.jpg
 
Zo'n lekkere zondag waarop je besluit even naar Enschede te gaan, even langs veldhuis, om te kijken of ze daar 3d achterwanden voor een leuke prijs hadden. Van die holle, net als de boom in de 80cm. Wat een ritje in mijn eentje zou worden werd uiteindelijk een ritje met mijn broertje, mijn moeder, die het het ook wel leuk vond want dan konden we haar afzetten bij de intratuin, en omdat alleen niet gezellig is dan is het ook wel leuk als oma meegaat (zit een goede relatie tussen ons :) )
Koopzondag dus alles is, althans dacht ik, open. Nou, veldhuis dus niet. Nja, dan maar naar de intratuin daar even visjes kijken terwijl mijn moeder en oma de kerstafdeling aan het bewonderen waren :Dk Zelf normaal niet zo'n fan van de vissen hier, is me al een aantal keer misgegaan, maar zwommen een aantal mooi dikke rasbora galaxy. Toch de verkoper maar even gevraagd naar de prijs en toen ik voor iets meer dan €20,- het schooltje van 10 mee kon nemen was ik uiteraard gelijk verkocht :D :D

Dus de vissen uit de 80cm maar weer uit de bruikleen, de hengeli's die bak in en hier plek voor de galaxy. De apisto ook maar weer naar de dubai, want vertrouwde ik toch niet helemaal met deze kleine visjes. Sinds begin deze week namelijk ook een aantal jonge panda's rondzwemmen en daar was de kleinste ook al van overleden. Kan ook een andere oorzaak hebben, maar met de kleine visjes en zwangere crystals hem maar verhuist.

Ook deze bak net even de waterwissel en schoonmaak gehad, dus nog niet helemaal helder. Had ik even kort de tijd voor want moest weer weg
20181028_155635.jpg
20181028_174221.jpg
20181028_180548.jpg
20181028_180555.jpg
20181028_180631.jpg
 
Mooi en wat een koopje zeg.Heel veel plezier ermee.
Eh tja... als de verkoper er dan niet zo veel verstand van hebben en mij die prijs aangeven, wie ben ik dan om er wat van te zeggen.. mss niet heel netjes, maar ben al langer aan het kijken naar deze visjes en dan met die prijs :engel:
 
Eh tja... als de verkoper er dan niet zo veel verstand van hebben en mij die prijs aangeven, wie ben ik dan om er wat van te zeggen.. mss niet heel netjes, maar ben al langer aan het kijken naar deze visjes en dan met die prijs :engel:
Nou als ze op mijn wensenlijstje zouden staan en ze noemen zo'n prijs was ik ook meteen verkocht hoor. Ik zou ook niks zeggen, behalve dankjewel op het moment dat ik de zak overhandigd krijg ;)
 

Terug
Bovenaan