druppeltest GH van JBL.


Haha, oké daar heb je een punt...
Meer nog, het ging aanvankelijk zelfs specifiek om de gh test van JBL zie ik nu dus ik was serieus verdwaald.... :brk

Testen met een kleuromslag als indicatie (kh, gh) zijn sowieso handiger en betrouwbaarder, ook die van Colombo inderdaad.
Maar in het algemeen wordt de testset van colombo hier vrij veel aangeraden terwijl ik (duidelijk) toch mijn bedenkingen heb bij bijvoorbeeld het verloop op de kleurkaarten. Zeer precies vind ik dat niet...
Als ik meet, wat ik maar zeer zelden doe, ook ik kijk naar de reacties op mijn plantenbestand, dan doe ik dit met een Colombo setje. Je hebt gelijk ze zijn niet heel precies maar voor mij nauwkeurig genoeg.
Wel kan ik redelijk nauwkeurig, op precieze tijden, voeding aan de planten toedienen met mijn zelfbouw doseerder wat maakt dat mijn water waarden redelijk stabiel zijn.
 
Haha, oké daar heb je een punt...
Meer nog, het ging aanvankelijk zelfs specifiek om de gh test van JBL zie ik nu dus ik was serieus verdwaald.... :brk

Testen met een kleuromslag als indicatie (kh, gh) zijn sowieso handiger en betrouwbaarder, ook die van Colombo inderdaad.
Maar in het algemeen wordt de testset van colombo hier vrij veel aangeraden terwijl ik (duidelijk) toch mijn bedenkingen heb bij bijvoorbeeld het verloop op de kleurkaarten. Zeer precies vind ik dat niet...

Goed om te weten! :thumbs:
 
welke zijn dan goeie druppeltesten? voor ph kh gh nitraat en nitriet?
 
Mijn JBL testset voor GH was 1 1/2jaar oud.Toch staat nergens dat de datum verloopt.
Kan het in ieder geval niet vinden.

grt Hans.
 
Mijn JBL testset voor GH was 1 1/2jaar oud.Toch staat nergens dat de datum verloopt.
Kan het in ieder geval niet vinden.

grt Hans.
bij mijn jbl testje staat een datum op de onderkant van het doosje.ik heb daarstraks nog eens geprobeerd een gh test te doen: het reagens zou van rood naar groen moeten omslaan maar bij mij gaat het van de eerste druppel naar doorschijnend groen.
 
Bij Mij werd het van bruin naar donkerbruin,mijn flesje zat in een testkoffer.

grt Hans.
 

Terug
Bovenaan