druppel plaat overloop


B

Bjorn vd Linden

Guest
in mijn overloopkamer heb ik net boven de afvoer buizen een rooster liggen. hierop bioballen om geluid te dempen en zuurstof opname doordat de bioballen het water breken.

bovenin boven de bioballen wil ik een druppelbakje maken met daarop nog grof filterschuim om het water mooi gelijkmatig over de bioballen te verdelen.

dit bakje sluit echter niet strak aan tegen de wand van de overloop ivm de kitnaden in de hoeken.. en water maar een superdun spleetje nodig heeft om doorheen te gaan.

hoe kan ik het punt waar het vraagteken staat zo gaan maken dat het water wel het druppel bakje in gaan ipv er langs loopt?

een of ander foam of rubber band misschien?

kitten is geen optie want het bakje moet uit te nemen zijn.

20170408_214403.jpg
 
Kit is eventueel wel een optie.

Eerste een dikke rand kit maken. Deze laten uitharden en dan bakje terug. Dan heb je de naad opgevuld

Of bij de badkamer boer een rubber halen voor een glazen douch deur. Deze kitten en klaar. Dan heb je ook een afdichtings rubber.

Succes
 
goed idee die douche deur rubber thanks

je moet er maar net ff op komen..

ik was wel de zelfde richting uit 't denken overstek boven het bakje aan de overloop wand bevestigd en het bakje er onder..

zo had ik vanmiddag een klein latje er tegen gehouden, hierbij kroop het water aan de onderkant weer tegen het glas aan.. een rubber kun je misschien ook een beetje schuin omlaag richten om dit te voorkomen.
 

Terug
Bovenaan