Drukregelaar past niet?!


falerossi

Well-known member
Lid geworden
7 december 2009
Berichten
109
Locatie
Boornbergum, Friesland
Website
www.sport-picture.nl
Via Marktplaats had ik een CO2 setje gekocht met wegwerpflessen. Helaas werkte de drukregelaar niet meer.

Nou heb ik zojuist een drukregelaar gekocht waar een lege wegwerpfles bij zat ( geen idee welk merk, made in Italië ). Op deze fles draai ik met gemak de drukregelaar, echter wanneer ik de drukregelaar op mijn Dennerle wegwerpfles probeer te draaien wil deze er niet ver genoeg op.

Zit er verschil in schroefdraad qua merken flessen?
 
Er worden verschillende schroefdraadmaten gebruikt, maar je geeft aan dat hij er wel een stukje op gaat? Is dat een aantal slagen of een piepklein stukje?
 
Welke drukregelaar heb je gekocht, misschien dat we er met een fotootje achter kunnen komen.
 
Nee toch wel een aantal slagen, maar op een gegeven moment wil die niet verder. Niet ver genoeg dus.
Dan denk ik dat de diameter wel hetzelfde is, maar de spoed van de schroefdraad anders is waardoor hij na een aantal slagen klem loopt. Er worden verschillende standaarden voor schroefdraad gebruikt, de kunst is nu om uit te vinden welke standaard de drukregelaar heeft en dan kijken of er een adapter bestaat.
 
Ik ben geen techneut maar als het schroefdraad anders is dan zou ik denken dat het helemaal niet zal passen toch?
 
Dan denk ik dat de diameter wel hetzelfde is, maar de spoed van de schroefdraad anders is waardoor hij na een aantal slagen klem loopt. Er worden verschillende standaarden voor schroefdraad gebruikt, de kunst is nu om uit te vinden welke standaard de drukregelaar heeft en dan kijken of er een adapter bestaat.
Dat vermoed ik inderdaad ook dat de spoed fijner is van de lege fles en de drukregelaar.

Met andere woorden, dit gaat weer niet werken.
 
Zover ik weet zijn er ook adapters te koop maar hoe of wat moet je even uitvogelen.
 
Ik ben geen techneut maar als het schroefdraad anders is dan zou ik denken dat het helemaal niet zal passen toch?
Als de diameter hetzelfde is, maar de spoed wijkt af(niet extreem veel) dan duurt het een aantal slagen voor de boel klem loopt.
 
Helaas hebben producenten de gewoonte bij wijze van klantenbinding eigen regels en normen te gebruiken. Voor mij was dit grond, ik kocht al mijn spullen bij Tante Ali, om alles met standaardnormen te kopen. Bovendien wilde ik ook de delen apart dus bijvoorbeeld geen drukmeter met een aangebouwde druppelteller. Is er dan een deel stuk moet alles, wat het weer duurder maakt, vervangen worden. Standaarden maken het ook mogelijk om bij te kopen wat jij zelf wilt zonder de verplichting om de zogenaamde "merk-" artikelen aan te schaffen. Die overigens in veel gevallen ook uit China komen...
 
Wegwerpflessen hebben inderdaad merk specifiek schroefdraad. Heb ik helaas ook een keer zelf moeten ontdekken. En het vervelende is dat sommige flessen ook nog verdacht veel op elkaar lijken.
 

Terug
Bovenaan