Druk niet stabiel


Daskie

Member
Lid geworden
12 oktober 2011
Berichten
8
Locatie
Purmerend
Hi allemaal,
Ik heb een Dennerle evolution co2 set aangesloten op een reactor. Op een of andere manier krijg ik deze niet goed stabiel. Ik stel hem in op bijvoorbeeld 60 bellen per minuut, de bellen worden in de loop van de dag minder en draai ik hem wat hoger, via een tijd klok gaat het ventiel in de avond uit. Als de tijd klok in de ochtend het ventiel weer aanzet dan komt er veel te veel co2 uit waardoor ik hem weer moet drichtdraaien. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of is de drukregelaar stuk?

Alvast bedankt
 
Hi,
Geen reacties gehad, Ga het toch nog een keer proberen. Zoals al aangegeven is de druk niet stabiel. Vanmorgen sprong het ventiel aan en het was weer een continu stroom van co2, veel teveel dus draai ik hem iets dicht tot ongeveer 60 bellen per minuut. Dan begint de de co2 stroom heel langzaam af te nemen tot er bijna niets meer uitkomt. Dan draai ik hem weer iets open enz. De volgende ochtend start dit weer opnieuw. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt
 
Tja ik ben geen techneut maar wel merk heb je? Ik had 8 mnd er een van Aqua Noa en had ook dit probleem. De lfs raadde aan om de fijnregelaar eens eruit te draaien en schoon te blazen. Dit heb ik gedaan en hem op advies goed stevig weer aangedraaid bij het terugplaatsen en nu is het goed.
Ik had na het instellen rond de 200 bellen maar enige uren later nog maar 60.
 
Hoi,
Bedankt voor je reactie, dat is precies wat ik ook heb. Het merk is een Dennerle, type “Evolution Space”. De fijnregelaar eruit draaien zeg je, ik zal eens op internet kijken of hier iets over te vinden is.
 
Ja dat was de tip bij de Aqua Noa die ik heb en of dat bij de Dennerle ook makkelijk kan durf ik niet te zeggen. Daarom vroeg ik welk merk je hebt;)
 
Tja dat weet ik ook niet, ik ga even zoeken. Iemand anders nog een suggestie?

Alvast bedankt
 
Ga ermee naar je lfs.
Het lijkt me een defect dat degene moet oplossen waar je het apparaat hebt gekocht.
Heb je nog garantie? Ik zou er zelf niet teveel aan gaan knoeien.
 
Hi,
Bedankt voor je reactie!
Nee geen garantie en ook geen idee hoe oud hij is. Ik ga mij verdiepen in een nieuwe drukregelaar.

Gr,
 
Bedankt voor je advies, ik daar zeker voor kijken.
Gr
 
Hi,
Bedankt voor je reactie!
Nee geen garantie en ook geen idee hoe oud hij is. Ik ga mij verdiepen in een nieuwe drukregelaar.

Gr,
Ik meen te weten dat jouw Dennerle er een is met een ingebouwd magneetventiel. Wanneer je iets anders koopt zou ik je aanraden om een exemplaar te nemen welke geen ingebouwde extra's heeft. Het maakt een drukregelaar extra duur en ook meer "foutgevoelig". Probeer alle delen van een CO2 systeem dus apart te houden. Dat heeft grote voordelen. Zelf had ik alle delen van Tante Ali wat me heel goed beviel ook al omdat het een standaard uitgevoerd systeem was. Alles past op alles, je hoefde geen te dure z.g. merkartikelen te kopen die overigens ook weer vaak in China gemaakt worden.
 
Hoi allemaal,
Heb nu alles los aangeschaft, drukregelaar & magneetventiel, en het werkt weer zoals het moet. Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp.
Gr. Daskie
 

Terug
Bovenaan