droog aquarium


R

ronrijn

Guest
N.a.v. iemand ander's topic kwam de vraag bij mij op hoe lang kan je een bak eigenlijk droog laten staan, en helpt het om de kitranden met olie in te smeren?
 
Nou ik zo een precies antwoord niet weten maar ik vermoed lang. In de winkel kan een bak ook heel lang staan alvorens deze wordt verkocht.
Daarnaast hebben de meeste bakken wel een stukje kit wat boven de waterlijn ligt en dat geeft ook geen problemen dacht ik zo.
Dus ik denk dat het op zich niet zo n groot probleem is.
Als je wel twijfelt kun je hem toch ook met water erin wegzetten??
Maar persoonlijk vermoed ik dat het niet zo n probleem is maar wellicht zijn er andere ervaringen.
 
Ik denk dat dit vooral een probleem van 'vroegah' is toen de ruiten nog met stopverf etc werden vastgezet die na verloop van tijd uit ging drogen en stuk/lek ging.

Met de kit van tegenwoordig kun je hem jaaaren droog laten staan zonder problemen.
 
Is dat naar aanleiding van mij topic toevallig? Wel handig om te weten idd, die van mij staat ook een tijdje 'droog' (wordt bewoont door een gerbil).
 
Zolang je de bak niet in het volle zonlicht zet kan een bak lang droog blijven staan. Je zou de kitranden eventueel kunnen insmeren met zuurvrije vaseline voor de zekerheid.

Maar een jaar in zonlicht kunnen ze niet tegen kwam ik achter. De kit brokkelt dan gewoon af heb ik helaas ondervonden..
 
Black_mollie zei:
Ik denk dat dit vooral een probleem van 'vroegah' is toen de ruiten nog met stopverf etc werden vastgezet die na verloop van tijd uit ging drogen en stuk/lek ging.

Met de kit van tegenwoordig kun je hem jaaaren droog laten staan zonder problemen.
anananas zei:
Is dat naar aanleiding van mij topic toevallig? Wel handig om te weten idd, die van mij staat ook een tijdje 'droog' (wordt bewoont door een gerbil).
Gummiebeer zei:
Zolang je de bak niet in het volle zonlicht zet kan een bak lang droog blijven staan. Je zou de kitranden eventueel kunnen insmeren met zuurvrije vaseline voor de zekerheid.

Maar een jaar in zonlicht kunnen ze niet tegen kwam ik achter. De kit brokkelt dan gewoon af heb ik helaas ondervonden..

Ik denk dat ik dat idee ook van 'vroegah' heb dan :D
Nou jaaaaren, ik denk bijna 3 jaar.

Ja, was naar aanleiding van jouw topic anananas.

Nee zeker niet in het zonlicht.
 
Dan mogen ze alle ruiten buiten de kit wel vervangen.
Staat ook de hele dag de zon op.
Bison aquariumkit is glaskit.
Dus best wel tegen bestand.
 
Bertus zei:
Dan mogen ze alle ruiten buiten de kit wel vervangen.
Staat ook de hele dag de zon op.
Bison aquariumkit is glaskit.
Dus best wel tegen bestand.

Daar zit nog wel degelijk verschil in. Een bak gevuld met water in de zon of een droge bak in de zon. Mag jij raden bij welke bak het kit het langst uit houdt...
 

Terug
Bovenaan