Drijfplant gezocht


Flighty

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2018
Berichten
296
Leeftijd
37
Ik ben opzoek naar een leuk drijfplantje
Die het wel goed doet zonder co2 bemesting
Hij kan niet te hoog worden ivm licht kap ruimte er tussen is ongeveer 5 cm
Graag een aantal soorten die niet te snel groeien en geen wortel partijen van 30 cm tenzij je deze kort mag snoeien
Ik heb een trigon 190 met 2 x t8 verlichting
 
Salvinia die vind ik wel leuk mocht het niet bevallen zijn deze makkelijk te verwijderen?
 
Perfect dan zal ik vanavond eens kijken op internet om deze te bestellen
 
Hou er rekening mee dat die kleine plantjes met oppervlakte stroming snel in een hoek drijven. Dat heb je met de drijver die Dirk noemde minder.
 
Daar zat ik ook al over na te denken maar als het goed is komen er een aantal bladeren naar de oppervlakte gegroeid waar de stroming het sterkste is
Ik verwacht dan ook dat de drijfplanten te recht komen waar de stroming het minst is en daar heb ik geen grote planten onder staan wat laag blijvende en dan hou ik hopelijk genoeg water oppervlakte vrij voor zwem ruimte/lucht happen
 
Drijfplanten moet je naar mijn mening een beetje uitproberen. Het is echt per persoon verschillend wat het wel en niet goed doet. Ik heb hier Limnobium en Ceratopteris. Beiden met lange (te snoeien) wortels, maar het is het enige wat groeit. Salvinia en Hygroryza deden het hier gewoon echt niet. Er is echt geen lijn op te trekken, dus probeer wat je mooi vindt en kijk wat het doet.
 
Noa heeft gelijk wat betreft het wel of niet slagen. Hier doet de Aristata het ook erg goed maar dan wel in bakken met gemiddeld licht. In nano s doet deze het weer niet omdat hier veel minder licht boven zit.
 
Oke ik zal het eens aankijken wat er gaat gebeuren
 
Ik heb Hygroryza in twee compleet verschillende bakken qua licht en water.
1 ph 6.5 en ec 600 de andere ph 5.5 en ec 70.
In beide bakken groeit het enorm hard.
 
Ik denk dat het meer met de hoeveelheid licht te maken heeft Dirk want ik alle bakjes met minder licht laat het het afweten hier. Nu zal het ook komen doordat jouw planten uut Grunn komen denk ik:D;)
 
Ik denk dat het meer met de hoeveelheid licht te maken heeft Dirk want ik alle bakjes met minder licht laat het het afweten hier. Nu zal het ook komen doordat jouw planten uut Grunn komen denk ik:D;)
Ook hier heeft de Hygoryza in de kleine bak het loodje gelegd, deed het in de Fusion met meer licht veel beter.
In beide bakken EI methode en kraantjeswater destijds dus daar kan het niet aan liggen.
 
Ik heb hier de pistia stratiotes die het in 1 garnalenbak super doet, word ook mooi groot, maar in de stelling blijven het maar ielige plantjes
 

Terug
Bovenaan