Dreigt er een tekort aan koolzuur? Duitse brouwers vrezen ervoor.


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,995
Leeftijd
55
Ik kwam onderstaand artikeltjes tegen wat ik graag met jullie wilde delen.
Geen idee of dit consequenties gaat hebben voor de kleinverbruiker. Als dit klopt zullen de prijzen voor CO2 wel omhoog gaan.

 
Dus Poetin gaat nu zelfs verantwoordelijk zijn voor een biertekort. Dit is een rode lijn.... Ik zeg: oorlog!

Okee dat grapje kon niet.

Ik zal in elk geval proberen mijn steentje bij te dragen door meer vaart te zetten achter het halen van mijn rijbewijs.... lekker CO2 pompen.
 
Dus Poetin gaat nu zelfs verantwoordelijk zijn voor een biertekort. Dit is een rode lijn.... Ik zeg: oorlog!

Okee dat grapje kon niet.

Ik zal in elk geval proberen mijn steentje bij te dragen door meer vaart te zetten achter het halen van mijn rijbewijs.... lekker CO2 pompen.
Kijk dat bier kan me gestolen worden zolang ik maar cola met genoeg koolzuur kan kopen;)
 
Ik drink dat toch niet!

Maar Duitsland kreeg jarenlang zijn gas in Rusland en nu is het geschreeuw hard dat ze dat niet hadden mogen doen, terwijl andere landen al lang gewaarschuwd hadden voor Poetin gewaarschuwd, maar die werden uitgelachen. Zelfs Trump had gewaarschuuwd... en zie nu, ze hadden allemaal gelijk!

Een vriend heeft me dit nieuws vorig weekend al verteld, voor ik het pas donderdag of zo op de tv ook gehoord heb.

Nordstream, die pipeline die van Rusland tot naar Greifswald aan de Duitse kust gaat, was een cadeau van ex-kanzelier Schröder, nog steeds beste vriend van Putin en werkt nog steeds bij Gazprom en dat ook niet veranderen wil.
Zo is het! :oops:

Ik ga liever mijn flessen nog eens laten vullen!
 
de co2 in drukflessen komt hoofdzakelijk uit ammoniak fabrieken als bij product van de kunstmestproductie. die is afgeschaald( dus voor wie denkt dat eten nu duur is wacht nog maar) en dus is er ook minder co2 op de markt.
 
de co2 in drukflessen komt hoofdzakelijk uit ammoniak fabrieken als bij product van de kunstmestproductie. die is afgeschaald( dus voor wie denkt dat eten nu duur is wacht nog maar) en dus is er ook minder co2 op de markt.
Ja dat staat inderdaad in dat artikel, en omdat een grens overstijgend issue is zal dat inderdaad ook hier zijn gevolgen hebben. Dat het invloed gaat hebben op de prijs van voedsel had ik me nog niet laten invallen en ik denk dat je daar helaas gelijk in gaat hebben.
 
Dus Poetin gaat nu zelfs verantwoordelijk zijn voor een biertekort. Dit is een rode lijn.... Ik zeg: oorlog!

Okee dat grapje kon niet.

Ik zal in elk geval proberen mijn steentje bij te dragen door meer vaart te zetten achter het halen van mijn rijbewijs.... lekker CO2 pompen.
Ik zal vanavond op de bank ook wat extra produceren.. ... ...
 
Nou paar weken terug op werk (Ziekenhuis) kregen wij ook al het bericht dat er mogelijk een tekort aan bepaalde medische gassen zou kunnen komen w.o. Co2. De prijs om te produceren lag te hoog waarna de producent de fabriek voor onbepaalde tijd heeft stilgezet. Dus we gaan het wel weer zien. Ach ja m'n vissen zal 't wrs een worst wezen, alleen m'n plantjes misschien minder blij. M'n 2kg fles is wel bijna leeg dus moet eerdaags nog vullen en heb er altijd nog 1 op voorraad.

En anders weer gezellig met gist en suiker aan de slag :LOL: .

Gr
Stefan
 
Ik was vanmorgen bij Holthausen gassen hier in de buurt en dit ook aangekaart en daar zijn ze geheel niet bang voor een tekort. Maar goed ik heb weer 4 flessen vol voor 21 euro en kan vooruit.
 

Terug
Bovenaan